۰
plusresetminus
جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۲۱

چرا برخی افراد به فرازمینی‌ها باور دارند؟

ایتنا - اعتقاد به فرازمینی‌ها طی قرن‌ها بین مردم سیاره زمین متدوال بوده است. در گزارشات متفاوتی که نشریه‌های مختلف منتشر می‌کنند، گاهی به حضور احتمالی آنها اشاره می‌شود.
چرا برخی افراد به فرازمینی‌ها باور دارند؟

اعتقاد به فرازمینی‌ها طی قرن‌ها بین مردم سیاره زمین متدوال بوده است. در گزارشات متفاوتی که نشریه‌های مختلف منتشر می‌کنند، گاهی به حضور احتمالی آنها اشاره می‌شود. یاهو لایف به تازگی گزارشی در این زمینه منتشر کرده است که به آن می‌پردازیم.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، براساس نظرسنجی که موسسه گالوپ در سال ۲۰۱۹ انجام داده است، یک سوم آمریکایی‌ها معتقدند اشیاء ناشناس پرنده که مردم مشاهده کرده‌اند، فضاپیماهای متعلق به فرازمینی‌ها است. به باور این افراد آنها برای بازدید از زمین به این سیاره سفر می‌کنند.

در اینجا دو سوال مطرح می‌شود که متفاوت از یکدیگرند. سوال اول این است: «آیا باور دارید که موجودات فضایی وجود دارند؟» و سوال دوم این است: «آیا فکر می‌کنید فرازمینی‌ها از زمین بازدید کرده‌اند؟».

بسیاری از دانشمندان به سوال اول پاسخ مثبت و در پاسخ به سوال دوم جواب خیر می‌دهند، زیرا به نظرشان، شواهد قانع‌کننده‌ای برای دیدار فرازمینی‌ها از زمین در دست نیست.

به راستی عواملی که باعث می‌شوند به وجود فرازمینی‌ها اعتقاد داشته باشیم کدام‌اند؟

همسالان نقش مهمی دارند
جان مایر روانشناس بالینی در گفت‌وگو با یاهولایف گفت: «طی سالیان بسیار مراجعینی داشته‌ام که به موجودات فرازمینی اعتقاد دارند. طی روند روانکاوی متوجه شدم اعتقاد این افراد در حلقه افراد دیگر زندگی‌شان و در ارتباط با آنها تقویت می‌شود.»

او درباره این مسأله چنین ادامه می‌دهد: «محیط نقش مهمی در تعیین سطح اعتقادتان به فرازمینی‌ها ایفا می‌کند. اگر خانواده و دوستان شما به فرازمینی‌‌ها اعتقاد دارند. احتمالا شما نیز به آن معتقدید.»

 


رسانه‌ها نقش موثری دارند
نحوه صحبت روزنامه‌ها، اخبار تلویزیون و شبکه‌‌های اجتماعی درباره فرازمینی‌ها و حیات بیگانه حائز اهمیت است. شیوه اطلاع‌رسانی درباره این موضوع مهم است و بر سطح باور جمعی تاثیر می‌گذارد. گزارشاتی که از منابع معتبر منتشر می‌شود به این اعتقاد دامن می‌زند، چرا که ذهن شما را درباره این موضوع فعال می‌کند. و در ذهن‌تان تفکرات قدیمی را تقویت می‌کند.

گزارشات دولتی این باور را تایید می‌کند
کریستوفر سی فرنچ، رئیس واحد تحقیقات روانشناسی ناهنجاری در دانشگاه لندن، به یاهو لایف می‌گوید: «اینکه سرویس‌های اطلاعاتی و نظامی به گزارشات درباره اشیاء ناشناس پرنده علاقمندند، کاملا قابل درک است. این موضوع در درجه اول به امنیت ملی مربوط می‌شود. اما اینکه دولت در حال بررسی بشقاب‌پرنده‌ها است، باور وجود فرازمینی‌ها را تقویت می‌کند.»

نیاز به قدرت برتر این باور را تقویت می‌کند
برخی افراد اعتقاد به قدرت برتر را با روی آوردن به دین نشان می‌دهند. اما برای سایر افراد این قدرت برتر در موجودات فضایی است.

مایر توضیح می‌دهد: «ویژگی شخصیتی افرادی که به فرازمینی‌ها اعتقاد دارند این است که در جهان چیزی وجود دارد که فراتر از واقعیت زمینی است. این افراد آرزوهای برآورده‌نشده‌ دارند و به دنبال چیزی‌اند که خلاء درونی‌شان را پر کند.»

اما فرنچ معتقد است: «میل به دانستن اینکه در جهان تنها هستیم یا خیر، کاملا قابل پذیرش است. به قول آرتور سی کلارک، دو احتمال وجود دارد: یا در جهان تنها هستیم یا خیر که هر دوی اینها به یک اندازه ترسناک است.»
کد مطلب: 73979
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام