۰
plusresetminus
جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۶

جدال مدیرعامل مایکروسافت با گوگل علیه انحصارطلبی!

ایتنا - ​​​​​​​ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در محاکمه ضد انحصارطلبی علیه گوگل، روز دوشنبه به عنوان شاهد برای وزارت دادگستری آمریکا شهادت خواهد داد.
جدال مدیرعامل مایکروسافت با گوگل علیه انحصارطلبی!


دولت آمریکا احتمالا از نادلا درباره تلاش های مایکروسافت برای توسعه دسترسی مرورگر «ایج» و موتور جستجوی «بینگ» و موانع ناشی از برتری گوگل در این بخش ها، پرسش خواهد کرد. گوگل احتمالا استدلال خواهد کرد که کیفیت بهتر محصولاتش، دلیل موفقیت این شرکت بوده است، نه رفتار غیرمنصفانه.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جوناتان تینتر، نائب رئیس مایکروسافت، روز پنج شنبه شهادت داد اپل و سایر سازندگان تلفن هوشمند، توافق های تقسیم درآمد که به موتور جستجوی «بینگ» مایکروسافت کمک می کرده است را رد کرده و در عوض، گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض نگه داشتند.

این مدیر مایکروسافت که مسئول کمک به رشد «بینگ» است، در محاکمه ضد انحصارطلبی وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل در دادگاه منطقه ای آمریکا در واشنگتن، شهادت داد.

وزارت دادگستری آمریکا، گوگل را متهم کرده است سالانه ۱۰ میلیارد دلار به شرکت های سازنده تلفن هوشمند و اپراتورها می دهد تا مطمئن شود که گوگل، موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه های آنها می ماند. دولت آمریکا می گوید گوگل از موقعیت انحصاری خود در جستجو و بعضی از جهات تبلیغات جستجو، سوءاستفاده کرده است.

تینتر گفت: «بینگ» موفق نشده است موقعیت موتور جستجوی پیش فرض در گوشی های فروخته شده در آمریکا را کسب کند و این گستردگی کمتر به کیفیت ضعیفتر جستجو، منتهی شده است. حتی با وجود این که مایکروسافت پیشنهاد کرده بود بیش از ۱۰۰ درصد درآمدش یا بیشتر را به شرکایش بدهد اما «بینگ»، موتور جستجوی پیش فرض در هیچ گوشی اندروید یا آیفون اپل فروخته شده در آمریکا در یک دهه گذشته نبوده است.

بر اساس گزارش رویترز، این مدیر مایکروسافت به تحلیل شرکت «کی استون استراتژی» در سال ۲۰۱۰، اشاره کرد که نشان داد افرادی که «بینگ» را پیدا می کنند، تنها برای مدت خیلی کوتاهی از آن استفاده می کنند.
کد مطلب: 74858
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام