۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۸

چرا USB-C برای همه گجت‌ها الزامی شد؟

ایتنا - اپل سال‌ها است که برای گجت‌های دیگر از کابل شارژ و درگاه USB-C استفاده می‌کند، اما قانون جدید پارلمان اروپا این شرکت را ملزم کرده که برای همه گجت‌ها از درگاه USB-C استفاده کند.
چرا USB-C برای همه گجت‌ها الزامی شد؟

گجت‌ها به طور فزاینده‌ای به درگاه‌های USB-C مجهز می‌شوند، اما آن‌ها چه هستند؟ از آنجایی که اپل در دستگاه‌های بیشتری به سمت استفاده از پورت‌های USB-C می‌رود، مهم است که بدانید این رابط چه شکلی است و کجا آن را پیدا می‌کنید.

 USB-C نوع دیگری از USB با طراحی متفاوت برای پورت و کانکتور است. اولین ظهور USB-C به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد و اکنون به طور گسترده برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی و انتقال داده‌ها استفاده می‌شود.

از آن زمان، USB-C محبوبیت زیادی پیدا کرده و معمولا در دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌شود. اکثر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مدرن از USB-C به عنوان رابط اصلی خود استفاده می‌کنند و سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهند.

اپل همچنان از پورت لایتنینگ خود استفاده می‌کند. سال گذشته، اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که لازم بود همه گوشی‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی جدید دارای پورت شارژ USB-C باشند.

پارلمان اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴، تمام تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دوربین‌های فروخته شده در اتحادیه اروپا باید به پورت شارژ USB Type-C مجهز شوند. از بهار ۲۰۲۶، این تعهد شامل لپ‌تاپ‌ها نیز خواهد شد.

 


بر اساس قوانین جدید، مصرف کنندگان هر بار که دستگاه جدیدی خریداری می‌کنند، دیگر نیازی به شارژر متفاوت نخواهند داشت، زیرا می‌توانند از یک شارژر برای طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل کوچک و متوسط ​​استفاده کنند.

رئیس بازاریابی اپل، گرگ جوسویاک، در گفتگو با وال استریت ژورنال در پاسخ به این تغییر گفت: بدیهی است که ما باید رعایت کنیم و چاره‌ای نداریم.

USB-C می‌تواند سرعت انتقال داده را بیشتر و سرعت شارژ سریعتر کند.  آن‌ها طراحی متقارنی دارند که به این ترتیب ممکن نیست موقع اتصال آن‌ها مثل USB اشتباه کنید. مهمتر از همه، این واقعیت که آنها به طور فزاینده‌ای رایج هستند، به این معنی است که می‌توانید در آینده از کابل مشابه برای شارژ دستگاه‌های بیشتری استفاده کنید.

کدام مدل‌های آیفون از USB-C استفاده می‌کنند؟ در حال حاضر هیچ مدل آیفونی کانکتور USB-C را برای درگاه اصلی شارژ نمی‌پذیرد. با این حال، انتظار می‌رود که در سپتامبر ۲۰۲۳ با عرضه آیفون ۱۵ این موضوع تغییر کند.

با این حال، آیفون‌ها سال‌هاست که از کابل‌های شارژ USB-C استفاده می‌کنند. اپل انتهای آداپتور شارژ کابل خود را با آیفون ۱۱ به USB-C تغییر داد، اگرچه انتهای کابل در قسمت متصل به گوشی همان لایتنینگ باقی ماند.

آیفون ۱۵ احتمالا اولین آیفونی است که از USB-C در دو سر کابل استفاده می‌کند. البته اپل سال‌هاست که از کابل‌های USB-C کامل برای گجت‌های دیگر استفاده می‌کند. بسیاری از مدل‌های مک بوک و آی‌پد از کابل USB-C استفاده می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 74594
برچسب ها: usb-c یو اس بی گجت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام