۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۰

چرا ژاپن نقطه مهم جهان برای دیدن بشقاب‌پرنده است؟

ایتنا - بر اساس اسناد جدید پنتاگون که در سال ۱۹۹۶ از رده‌بندی محرمانه خارج شده‌اند، ژاپن یکی از «مهم‌ترین نقاط» جهان برای مشاهده بشقاب‌پرنده است.
چرا ژاپن نقطه مهم جهان برای دیدن بشقاب‌پرنده است؟

بر اساس اطلاعات جدید دولت ژاپن که درباره اشیای پرنده ناشناس منتشر شده، جنوب ژاپن یکی از مناطق زمین است که گزارش مشاهده بشقاب‌ پرنده‌ در آن بسیار پرتکرار است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، از سال ۲۰۲۰، به ارتش ژاپن دستور داده شد از هر شی‌ غیرمعمول در آسمان عکس بگیرد و آن را ثبت کند. همه این مناطق در این جزیره یک نقطه مشترک دارند؛ یک حادثه هسته‌ای بزرگ در آن‌ها رخ داده است.

نقاط بسیار پرتکرار در این نقشه، نواحی بزرگ‌تر اطراف هیروشیما و ناکازاکی را شامل می‌شوند. این دو شهر حمله اتمی نیروهای آمریکایی و انفجار هسته‌ای را پشت سرگذاشته‌اند؛ حادثه‌ای که به پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ منجر شد.

در شمال ژاپن، شهر دیگری در استان فوکوشیماــ که نیروگاه هسته‌ای آن به دلیل سونامی سال ۲۰۱۱ منفجر شد- خود را «خانه بشقاب‌پرند‌ه‌ها» معرفی کرده و به گفته راهنمای گردشگری دولتی، محله کوچک و روستایی آینو به یک مقصد گردشگری تبدیل شده است. چرا که کوه سنگانموری به شکل هرم در نزدیکی آن به دلیل مشاهده تعداد زیادی بشقاب‌پرنده‌، نورهای بدون منبع مشخص و رویدادهای مرموز معروف است.

 


در سال ۲۰۲۱ یک «آزمایشگاه بشقاب‌پرنده» هم در شهر فوکوشیما افتتاح که سال گذشته، ۱۲ تصویر منتشر کرد که گمان می‌رود فضاپیماهای فرازمینی واقعی‌ باشند.

به گفته پنتاگون، معمول‌ترین اشیای مشاهده‌شده در گزارش‌ها اجسام گرد به قطر بین یک تا چهار متر توصیف شده‌اند.

بشقاب‌پرنده‌ها معمولا سفید، نقره‌ای یا «نیمه‌شفاف»‌اند و در فاصله تقریبا سه تا ۹ کیلومتری بالاتر از سطح زمین دیده می‌شوند.

از جمله نقاط معروف دیگر جهان کشور عربستان سعودی در منطقه خاورمیانه است. این منطقه‌ در طول سال‌ها به دلیل گزارش حضور فرازمینی‌ها موردتوجه بوده است. یکی از مهم‌ترین رویدادها درباره فرازمینی‌ها حادثه مربوط به نیروی هوایی شاهنشاهی ایران بر فراز تهران در سال ۱۹۷۶ است.

در فهرست مناطقی که مشاهده اشیای ناشناس پرنده در آن‌ها شایع است، انتهای جنوبی ساحل شرقی آمریکا هم قرار دارد؛ منطقه‌ای که جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، ادعا می‌کرد زمانی که فرماندار جورجیا بود، آنجا یک بشقاب‌پرنده دیده است.
کد مطلب: 74549
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام