۰
plusresetminus
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۰

ربات آتش‌نشان در لس‌آنجلس!

این وسیله می‌تواند 2500 گالن در دقیقه انتقال آب داشته باشد و به صورت کنترل از راه دور توسط کنترلری هدایت می‌شود که بازخورد ویدئویی HD برای مانورپذیری در زمینهای ناهموار ارائه می‌کند.
ربات آتش‌نشان در لس‌آنجلس!
اداره آتشنشانی شهر لس‌آنجلس نخستین وسیله آتشنشان روباتیک در ایالات متحده را تولید کرده و از آن در نخستین روز وارد عرصه شدنش استفاده کرد.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این ربات توسط شرکت Textron: Howe & Howe Technologies ساخته شده و Thermite RS3 نامیده می‌شود. این ربات فشرده (کامپکت) است و مرکز ثقل پایین و شاسی عریض دارد، و به عنوان یک خودروی آتشنشان رباتیک صنعتی طبقه‌بندی شده است.
 
بنا بر اعلام این اداره، این وسیله می‌تواند 2500 گالن در دقیقه انتقال آب داشته باشد و به صورت کنترل از راه دور توسط کنترلری هدایت می‌شود که بازخورد ویدئویی HD برای مانورپذیری در زمینهای ناهموار ارائه می‌کند. این دپارتمان می‌گوید که RS3 پاسخی به همه انواع عملیاتهای آتشنشانی نیست. این وسیله می‌تواند به ایمنتر کردن عملیاتهای آتشنشانی داخل ساختمانی در آتشسوزیهای تجاری بزرگ، سازه‌های دارای اسکلت چوبی که در دست ساخت هستند، عملیاتهای بزرگ نجات حیوانات، آتشسوزی تانکرهای سوختی، آتشسوزی در باک خودروها و موارد اینچنینی کمک کند.
 

بنیاد LAFD یک کمک سخاوتمندانه برای خرید این ربات دریافت کرده و آن را به اداره آتشنشانی تقدیم کرده است. این بنیاد خاطرنشان نموده که بدون کمکی اهداکنندگان امکان اجرائی شدن این تکنولوژی فراهم نمی‌آمد. در همان روزی که این روبات به طور عمومی معرفی شد در آتشسوزی سحرگاهی یک سازه تجاری «وضعیت اضطراری بالا» وارد عمل شد.
 
این ربات در ایستگاه آتشنشانی شماره 3 در مرکز لس‌آنجلس مستقر می‌شود و بخشی از «کارگروه جستجو و نجات شهری» خواهد بود، و حمل و نقل آن تا محل آتشسوزی توسط اتصال‌دهنده‌ای خواهد بود که به پشت یک وانت وصل شده است.
 
این ربات ویژگیهای جالب توجهی دارد و از یک موتور احتراقی استفاده می‌کند که برای آن امکان 20 ساعت استفاده بدون نیاز به سوختگیری مجدد را فراهم می‌آورد. مشخصه‌های آن عبارتند از:
- وزن حدود 1500 کیلوگرم
- عرض 5’5″
- ارتفاع 5’5″
- طول 7′
- حداکثر سرعت 13 کیلومتر در ساعت
- توان کشش 3600 کیلوگرم
- شیب 50%
- شیب جانبی 35%
- تیغه  Front Plow برای هل دادن بقایا، از جمله خودروها
- سازگار با لوازم جانبی قابل تبادل برای نیازهای آتی
- موتور دیزل 36 اسب بخار
- شعاع دسترسی آب شیلنگ: 9 متر افقی و 4 و نیم متر عمودی
- دبی: 2,500 گالن در دقیقه
 
کد مطلب: 62760
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام