۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۵

روبات شلوار عامل رفع مشکلات معلولین

مهندسان روباتیک موفق به ساخت شلوار روباتیکی شده‌اند که می‌تواند به افراد فلج و ناتوان حرکتی کمک کند تا بتوانند دوباره بر روی پاهای خود بایستند.
روبات شلوار عامل رفع مشکلات معلولین


سازندگان این ابزار روباتیک معتقدند این روبات که به پاهای فرد بسته می‌شود می‌تواند حتی به فرد این امکان را بدهد تا از پله‌ها هم بالا برود. روبات ReWalk که به تازگی در مرکز نمایشگاه‌های بیرمنگام رونمایی شده است، به عنوان ابزاری مناسب برای کمک به سربازان مجروح و آسیب دیده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این ابزار بیونیکی که عملکردی مشابه اسکلت بندی خارجی دارد، به موتوری رایانه‌ای مجهز است که به سیستم کمک می‌کند تا به صورت راست بایستد و بدون نیاز به کمک گرفتن از دیگران از پله ها بالا برود.

این سیستم پیچیده به افرادی که از کمر به پایین فلج هستند، از جمله سربازان آسیب دیده در جنگ‌های اخیر عراق و افغانستان کمک خواهد کرد تا راحت‌تر زندگی کنند. تا کنون از این تکنولوژی در ایتالیا برای کمک به افرادی که دچار آسیب‌های نخاعی شده‌اند استفاده شده است.

بر اساس گزارش تلگراف، شلوار روباتیک کاملا تعاملی بوده و به کاربران اجازه می‌دهد آزادانه حرکت کنند و به خوبی بر روی حرکات روبات کنترل داشته باشند. این ابزار از سال آینده و با قیمت ۵۰ هزار پوند در اختیار کاربران خصوصی قرار خواهد گرفت.
کد مطلب: 17589
نام شما
آدرس ايميل شما


اریا ک
feedback
قیمت ربات و چگونگی سفارش ربات چگونس خواهش میکنم پاسخ بدید