۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۴

دولت بریتانیا در طول 3 سال هواوی را از زیرساخت ‌های این کشور حذف خواهد کرد

ایتنا – دولت انگلستان تصمیم گرفته است که رفته‌ رفته استفاده از زیرساخت‌های فناوری 5G هواوی را کاهش داده و تا سال 2023 به‌صورت کامل ملغی کند.
حذف هواوی از زیرساخت‌های بریتانیا در سه سال آینده
دولت انگلستان تصمیم گرفته است که رفته ‌رفته استفاده از زیرساخت‌های فناوری 5G هواوی را کاهش داده و تا سال 2023 به‌صورت کامل ملغی کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، تصمیم انگلستان مبنی بر استفاده از زیرساخت‌های 5G هواوی ممکن است بازبینی شود. مقامات رسمی این کشور در این رابطه بیان کرده‌اند که دولت انگلستان قصد دارد تا به‌تدریج استفاده از تجهیزات 5G هواوی را ملغی کرده و تا پایان سال 2023 به‌طور کامل از زیرساخت‌های این کمپانی بی‌نیاز شود.
 
بنابر گزارش‌های به‌دست‌آمده از رسانه Daily Telegraph، بوریس جانسون همیشه در رابطه با اجازه دخالت هواوی نگرانی‌های جدید داشت و این نگرانی‌ها با همه‌گیری ویروس کرونا تشدید شده است. ویکتور ژانگ از هواوی در این رابطه اعلام کرد که گزارش‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد و انگلیس به این دلیل به هواوی اجازه فعالیت داد که به « بهترین فناوری ممکن، انتخاب‌های بیشتر، نوآوری و تأمین‌کنندگان بیشتر» احتیاج داشت.
 
 
 
چنین اقدامی به نفع دولت آمریکا تمام خواهد شد. آمریکا اصرار داست که هواوی به‌عنوان مجرایی برای برنامه‌های نظارتی چینی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. بااین‌حال اتخاذ چنین تصمیمی برای شرکت‌های تلکام انگلستان و دولت این کشور بسیار گران تمتم خواهد شد.
 
برای مثال کمپانی تلکام BT تخمین زد که هزینه انجام این کار برای این کمپانی حدود 500 میلیون پوند خواهد بود. همچنین اگر قرار باشد که کمپانی هواوی به‌صورت کامل کنار گذاشته شود این هزینه بسیار بیشتر خواهد شد. علاوه بر این اتخاذ چنین تصمیمی با سیاست ارائه اینترنت به‌تمامی نقاط کشور انگلستان تداخل دارد و درنتیجه ممکن است بسیاری از خانه‌های مناطق دورافتاده از اینترنت نسل جدید محروم بمانند.
 
کد مطلب: 61072
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر اینکار را نمی کردند جای تعجب بسیار داشت. در این روزگار هر قدم اشتباه در ارتقا زیرساخت ها ، می تواند عواقب بسیار ویرانگری بر کشورها داشته باشد. اقتصاد ، فرهنگ ، و... همه و همه چیز به نوعی متاثر از همین زیرساخت های ارتباطات نوین خواهد بود.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام