۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۴

حذف زیرساخت‌های تجهیزات هواوی، 1میلیارد دلار برای آمریکا آب خورد!

ایتنا- بر اساس لایحه جدید مجلس سنا، ارائه‌دهندگان اینترنت مناطق روستایی آمریکا برای حذف تجهیزات هواوی و زد تی ای تسهیلات یک میلیارد دلاری دریافت می‌کنند.
حذف زیرساخت‌های تجهیزات هواوی، 1میلیارد دلار برای آمریکا آب خورد!
بر اساس لایحه جدید مجلس سنا، ارائه‌دهندگان اینترنت مناطق روستایی آمریکا برای حذف تجهیزات هواوی و زد تی ای تسهیلات یک میلیارد دلاری دریافت می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرا لایحه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن ارائه‌دهندگان اینترنت در مناطق روستایی می‌توانند برای فرایند حذف و جایگزینی تجهیزات هواوی تسهیلاتی یک میلیارد دلاری دریافت کنند.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده از مجله وال‌استریت و تک کرانچ حاکی از آن است که نسخه‌ای از این لایحه که کاخ سفید آن را طراحی کرده بود به تائید ترامپ رسیده است و این لایحه جدید که نسخه تنظیم و تائید شده توسط مجلس سنا است به‌زودی برای تائید رییس‌جمهور آمریکا به کاخ سفید ارسال خواهد شد. اگر ترامپ نیز این لایحه را امضا کند، چهل اپراتور روستایی که هنوز از تجهیزات کمپانی‌های چینی مانند هواوی و زد تی ای استفاده می‌کنند واجد شرایط دریافت این تسهیلات می‌شوند. 
 
 
 
سناتور راجر ویکر از می‌سی‌سی‌پی در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که:« تجهیزات ارتباطات از راه دور برخی از مخالفان خارجی تهدید برای امنیت ملی، رونق اقتصادی و آینده راهبری ایالات‌متحده درزمینهٔ فناوری پیشرفته بی‌سیم خواهد بود. این قانون با ایجاد یک برنامه جایگزین، تضمین‌های معنی‌داری برای شبکه‌های ارتباطی ما و اتصالات ایمن‌تر برای آمریکایی‌ها فراهم می‌کند. من از همکارانم در دو جبهه‌های مختلف تشکر می‌کنم که برای کمک به انتقال این لایحه به میز رئیس‌جمهور کمک کرده‌اند.
 
البته یکی از نمایندگان هواوی با انتقاد از این قانون اعلام کرد که این مبلغ برای اجرای برنامه یاد شده ناکافی است و به‌سادگی توانایی ارائه‌دهندگان پهن باند را برای تأمین ایمن‌ترین تجهیزات شبکه کاهش داده و به‌نوبه خود به مصرف‌کنندگان و مشاغل محلی آسیب می‌رساند.
 
البته کمیسیون ارتباطات فدرال نیز اخیرا به جمع‌آوری اطلاعات از اپراتورهایی که از تسهیلات دولتی برای جایگزینی خدمات هواوی و زد.تی.ای استفاده می‌کنند پرداخته است. این کمیسیون از داده‌های جمع‌آوری‌شده برای عملی شدن برنامه بازپرداخت تسهیلات و اطمینان از عدم افت کیفیت ارتباطات استفاده می‌کند.
 
کد مطلب: 60056
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام