۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰

آیا نمایشگاه CES در گسترش کوید-19 در آمریکا موثر بوده است؟

ایتنا - اندکی بیش از 100 نفر از ووهان چین (شهری که نخستین مورد شیوع در اواخر سال 2019 در آنجا گزارش شد) در کنفرانس امسال شرکت کردند.
آیا نمایشگاه CES در گسترش کوید-19 در آمریکا موثر بوده است؟

نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES) امسال در لاس‌وگاس ممکن است تسهیل‌گری در کمک به گسترش کروناویروس در آمریکا بوده باشد. و بنابر اعلام وبسایت خبری تحقیقاتی APM Reports، شواهد جدید برای اثبات آن وجود دارد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، آزمایش پادتنها برای کوید-19 در مایکل وبر، استاد دانشگاه تگزاس در آستین، مثبت اعلام شد. با اینکه اکنون ماه‌ها از برگزاری CES گذشته است، ولی او اندکی پس از بازگشت از این همایش که در ماه ژانویه برگزار شد دچار بیماری شده است.
 
این گزارش خاطرنشان کرده است که وی تنها فردی نبود که اندکی پس از شرکت در CES دچار بیماری شد. APM Reports با چند تن از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس نیز مصاحبه کرده که تایید کردند پس از آن بیمار شده‌اند – هرچند که آنها همچنان منتظر نتایج آزمایش‌های پادتن‌ها (آنتی‌بادی‌ها) هستند.
 
همچنین این گزارش چند توئیت را به طور خاص مورد اشاره قرار داده است که در آنها افراد از احساسی تنها چند روز پس از پایان این کنفرانس برایشان پیش آمده شاکی بودند.
 
با این حال، در آن زمان گزارشهای بیماری مرتبط با CES چندان مساله مهمی لحاظ نمی‌شد. چرا که CES به پر تب و تاب بودن در تمام ساعات روز معروف است. همچنین، بیمار شدن پس از آن موضوعی رایج است. هر سال افراد از آنچه وحشت از «آنفلوانزای CES» می‌نامند شکایت می‌کنند.
 
افراد رفت و آمد می‌کنند، در جلسات پیاپی در طی روز و رویدادهای شبانه شرکت می‌کنند. همچنین با هر کسی که ملاقات می‌کنند دست می‌دهند و دستگاههایی را لمس می‌کنند که خیلیهای دیگر هم آنها را لمس کرده‌اند. پس طبیعیست که مریض نشدن تقریبا غیرممکن باشد.
 
ولی امسال، «آنفلوانزای CES» اندکی متفاوت بود زیرا به نظر می‌رسید افراد دچار علائم مشابهی شده‌اند: تب، تنگی نفس، سرفه خشک، و دردهای مختلف. یعنی همه نشانه‌های کووید-19.
 
وبر به این نشریه گفت که نتیجه آزمایشش همزمان با آن مشخص شد که که مسئولان سلامت در کالیفرنیای شمالی، از جمله سیلیکون ولی، سه فوت جدید بر اثر کروناویروس را گزارش کردند.
 

این را هم باید در نظر گرفت که این همایش در لاس وگاس یک «محیط ایده‌آل برای گسترش این ویروس بود». علاوه بر آمریکا، دستکم 63 کشور هر سال در CES شرکت می‌کنند.
 
همچنین APM Reports می‌گوید که اندکی بیش از 100 نفر از ووهان چین (شهری که نخستین مورد شیوع در اواخر سال 2019 در آنجا گزارش شد) در کنفرانس امسال شرکت کردند.
 
ولی سازمان‌دهندگان CES به APM Reports گفتند که هیچ مورد تایید شده‌ای از کووید-19 از این کنفرانس وجود نداشته است. همچنین هیچ یک از مسئولان سلامت، دولتی یا شرکتی به آنها در رابطه با ظن اینکه فردی ممکن است در این کنفرانس در معرض این ویروس قرار گرفته باشد تماس نگرفته‌اند.
 
 
کد مطلب: 60706
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام