۳
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
وزیر ارتباطات در واکنش به تعطیلی سایت کلوب:

شبکه‌ کم‌کاربر محکوم به شکست است

ایتنا- شبکه اجتماعی کلوب از احتمال تعطیل شدن این شبکه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
شبکه‌ کم‌کاربر محکوم به شکست است
 
وزیر ارتباطات در واکنش به اعلام قریب‌الوقوع تعطیلی شبکه اجتماعی کلوب گفت: اگر یک پروژه خوب داخل کشور توسعه یافته باشد و از نظر فنی و مدلی نیز صحیح و خوب باشد، اما استراتژی توسعه بازار نداشته باشد موفق نخواهد بود و هر حوزه بدون مشتری، توجیه سرمایه‌گذاری ندارد.
 
محمد جواد آذری جهرمی در پاسخ به سؤال فارس درباره اینکه اخیراً مدیر یک شبکه اجتماعی ایرانی اعلام کرده که فعالیت این شبکه دیگر به صرفه نیست و از تصمیم تعطیلی این شبکه خبر داده است، درباره این شبکه شاید تغییر رفتار مشترکان در منسوخ شدن مدل این شبکه را بتوان تأثیرگذار دانست، اما درباره پیام‌رسان‌های ایرانی نمی‌توان این تصور را داشت، چه برنامه منظمی برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد که در آینده شاهد خبر تعطیلی پیام‌رسان‌های ایرانی نباشیم، گفت: در عرصه فعالیت اقتصادی بخش خصوصی، حساب دو دو تا چهار تا است و نمی‌توان از بخش خصوصی انتظار سرمایه‌گذاری حاکمیتی را داشت. 

    در همین رابطه بخوانید:
    - مدیر سایت کلوب: هم برکت ترافیکی داریم، هم برکت مالی!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هر حوزه‌ای که مشتری نداشته باشد، طبیعتاً پس از مدتی سرمایه‌گذاری در آن توجیه‌پذیر نیست و اگر پروژه‌ای بسیار خوب داخل کشور توسعه داده شده باشد و از لحاظ فنی نیز خوب باشد و مدل درستی نیز داشته باشد، اما استراتژی توسعه بازار نداشته باشد، موفق نخواهد بود و با مشکل مواجه خواهد شد. 

وی گفت: از نظر قوانین حمایتی، شورای عالی فضای مجازی برای حمایت حاکمیتی از پیام‌رسان‌ها مصوبه‌ای دارد که این مصوبه دارای مراحلی است که پیام‌رسان‌های داخلی باید خود را رشد دهند و به مرحله‌های بالاتر برسانند و این مصوبه ابلاغ شده و باید جاری‌سازی شود. 

جهرمی یادآور شد: این مصوبه برای اجرا به چند آئین نامه نیاز داشت که آئین نامه حمایت های قضایی در دادستانی کشور در حال تهیه است و آئین نامه مقررات‌گذاری توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با یک ماه تأخیر آماده و برای تأیید به مرکز ملی فضای مجازی ارسال شده و در صورت تأیید مرکز، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب خواهد رسید. 

وی خاطرنشان کرد: تمامی این آیین نامه‌ها پس از تهیه باید در شورای عالی فضای مجازی به تصویب برسند. 
جهرمی گفت: البته وضعیت غیررقایتی مطلوب نیست و ضرر آن متوجه کاربر نهایی می‌شود. 
کد مطلب: 50626
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
France
من و تعدادی از دوستانم در این شبکه عضو بودیم و با رعایت تمام خطوط قرمز در رسانه خود مطلب مینوشتیم. ناگهان بعد از انتخابات مجلس دهم که ظاهرا نتیجه اش چندان به مذاق یک جریان خوش نیامد دستور رسید که تمام رسانه های اصلاح طلب رو حذف کنید. مدیران کلوب هم بدون هیچ اعتراضی، بدون هیچ مقاومتی و بدون هیچ هشداری در طول یک هفته تمام رسانه های اصلاح طلب رو از جمله رسانه ی ما از دسترس خارج کردند. هرچقدر هم تماس گرفتیم که بدونیم چه خطایی مرتکب شدیم هیچ پاسخی ندادند. بعد از این اتفاق یک نامه اعتراضی خطاب به مدیران کلوب نوشتیم و گفتیم حالا که قراره فقط صاحبان یک طرز تفکر خاص در کلوب حضور داشته باشند و بقیه رو بیرون کردید منتظر زوال این شبکه باشید. یک شبکه اجتماعی که بخش بزرگی از جامعه رو به رسمیت نمیشناسه و دهانشون رو میبنده دوام و بقا نخواهد داشت. جالبه که حالا روزنامه ای که خبرگزاری همون نهادی است که دستور حذف رسانه های غیر همسو رو داد و کلوب رو در سراشیبی سقوط قرار داد گریبان وزیر رو به خاطر سقوط این شبکه میگیره! از ملزومات راه اندازی شبکه اجتماعی داشتن سعه صدر و به رسمیت شناختن آزادی اندیشه و حق بیان کاربرها است و ما از این ملزومات بهره مند نیستیم و لذا بهتر است آقایان بودجه مملکت رو تلف شبکه های به اصطلاح بومی نکنند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
وقتی سروش یک تماس تصویری نداره آدم به چیش دل خوش کنه؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
تا حالا ده بار بهشون پیام دادم که آقا تماس تصویری اضافه کنید اما ...‌
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام