۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰

سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری علی‌بابا برای رقابت با آمازون و گوگل

ایتنا - شرکت چینی علی‌بابا به‌تازگی اقدام به تخصیص سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری برای تحقیقات فناوری کرده است که می‌تواند موجب شود تا این شرکت در سه سال آینده به غول بزرگی مانند آمازون و گوگل تبدیل شود.
سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری علی‌بابا برای رقابت با آمازون و گوگل
شرکت چینی علی‌بابا به‌تازگی اقدام به تخصیص سرمایه‌گذاری کلان بمنظور هزینه در تحقیقات فناوری کرده است، که بنظر کارشناسان می‌تواند موجب شود تا این شرکت در سه سال آینده به کمپانی بزرگی مانند آمازون و گوگل تبدیل شود.

به گزارش ایتنا شرکت علی‌بابا قصد دارد تا در بازار جهانی به سطح غول‌های بزرگی مانند گوگل و آمازون رسیده و خود را از یک شرکت تجارت الکترونیک محض خارج کرده، و حوزه فعالیت خود را گسترش دهد.
 
در همین راستا نیز مسئولان این شرکت خبر از اختصاص بودجه‌ای 100 میلیون ینی (برابر با 15 میلیارد و 177 میلیون دلاری) برای واحد توسعه و تحقیقات این شرکت داده‌اند.

در بخشی از این برنامه که با نام آکادمی DAMO نامیده می‌شود، قرار است تا چشم‌اندازهای آینده فناوری شناسایی شوند، تا این شرکت بتواند به کمک آن، موانع موجود در راه همه‌گیر شدن فناوری‌های روز جهان را از میان بردارد.

در همین راستا نیز مطابق برنامه‌های این شرکت، شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی علی‌بابا در سراسر جهان خواهیم بود که مشهورترین شهرهای میزبان آن، هانژو و بیژینگ در چین، یک شهر در کشور سنگاپور، سن متئو و بلوو در ایالات متحده آمریکا هستند.

به‌ این‌ ترتیب قرار است تا تعداد حداقل 100 محقق برجسته فناوری به این برنامه بپیوندند و این امر موجب خواهد شد تا پروژه یادشده تمرکز فراوانی بر روی فناوری‌های روز داشته باشد.
سرفصل‌های مدنظر علی‌بابا برای این پروژه بزرگ شامل اینترنت اشیاء، محاسبات کوانتومی، رابط‌های ارتباطی مابین انسان و ماشین و فناوری‌های مالی هستند.

مدیریت این آکادمی بر عهده مدیر ارشد فناوری اطلاعات علی‌بابا یعنی جف ژنگ خواهد بود و قرار است تا سرمایه یادشده در طول سه سال آینده به این آکادمی تزریق گردد.
 
کد مطلب: 50572
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام