۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰

حذف فایرفاکس برای ویندوز XP و ویستا در ژوئن ۲۰۱۸

ایتنا- موزیلا در ژوئن 2018، فایرفاکس را به طور کامل از ویندوز XP و ویستا حذف خواهد کرد و هیچ پشتیبانی از فایرفاکس برای دو ویندوز مذکور ارائه نخواهد داد.
حذف فایرفاکس برای ویندوز XP و ویستا در ژوئن ۲۰۱۸
موزیلا به تازگی اعلام کرده است که در ژوئن ۲۰۱۸، ارائه پشتیبانی برای مرورگر فایرفاکس در ویندوز XP و ویندوز ویستا را به طور کامل حذف خواهد کرد. البته کاربران فایرفاکس در این دو سیستم‌عامل می‌توانند تا آن زمان، همچنان انتظار به‌روزرسانی‌های امنیتی را داشته باشند، اما باید هر چه زودتر ویندوز خود را ارتقاء دهند تا مشکلی آنها را تهدید نکند.
این اقدام، در حقیقت در راستای استراتژی عمومی شرکت‌های نرم‌افزاری به منظور ترغیب کاربرانشان برای مهاجرت به نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت به شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، از زمانی که موزیلا، مرورگر فایرفاکس 53 را در آوریل 2017 منتشر کرد، دیگر از ویندوز XP و ویندوز ویستا پشتیبانی نمی‌کند. در عوض، کاربران XP و ویستا به سمت عرضه پشتیبانی گسترده برای فایرفاکس (ای.اس.آر) هدایت شدند. ای.اس.آر برای مدارس، دانشگاه‌ها، کسب‌وکارها و افرادی طراحی شده است که به توسعه و استقرار گسترده این سیستم نیاز دارند.

موزیلا ابتدا قصد داشت که در سپتامبر گذشته، اطلاعات مربوط به کاربران خود را تا اواسط سال 2017 مجدداً ارزیابی کرده و بر مبنای تعداد آن، تاریخ نهایی ارائه آخرین پشتیبانی برای دو سیستم‌عامل مورد بحث را اعلام کند؛ اما اکنون و با اندکی تأخیر، زمان موردنظر فرارسیده است.

همچنین گفتنی است در آگوست سال 2016، موزیلا، پشتیبانی فایرفاکس از سیستم‌عامل‌های مک شامل اُ.اس ایکس 10.6 اسنو لئوپارد، اُ.اس ایکس 10.7 لاین و اُ.اس ایکس 10.8 مونتین لاین را حذف کرد.

گفتنی است پیش‌تر شرکت گوگل علاوه بر نسخه‌های اُ.اس ایکس قدیمی، پشتیبانی از ویندوز XP و ویستا را هم متوقف کرد، اما موزیلا قصد داشت همچنان که از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز هم پشتیبانی کند. موزیلا یادآور شده: «سیستم‌عامل‌هایی که پشتیبانی نشوند، هیچ به‌روزرسانی امنیتی دریافت نمی‌کنند و استفاده از آنها خطرناک است زیرا هر لحظه امکان بروز تهدیدات امنیتی وجود دارد.»
نتیجه اینکه کاربران باید هر چه زودتر نسخه ویندوز خود را ارتقاء دهند تا از این لحاظ، مسئله‌ای وجود نداشته باشد.

گفتنی است مایکروسافت در 14 آوریل 2009، پشتیبانی اصلی خود از ویندوز XP را قطع کرد، اما مجدداً در 8 آوریل 2014، پشتیبانی گسترده برای این ویندوز ارائه داد. با این وجود، موزیلا حتی بیشتر از مایکروسافت، پشتیبانی خود از ویندوز XP را ادامه داده است.
 
کد مطلب: 50415
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام