۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۰
فقط تا سپتامبر ۲۰۱۷ صورت می‌گیرد:

پشتیبانی فایرفاکس از ویندوز ایکس پی و ویستا

ایتنا- فایرفاکس فقط تا سپتامبر ۲۰۱۷، ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی می‌کند و موزیلا آماده است تا با سیستم‌ عامل‌های قدیمی خداحافظی کنند.
پشتیبانی فایرفاکس از ویندوز ایکس پی و ویستا


فایرفاکس با انتشار نسخه ۲۹ مرورگر خود نشان داد که همچنان در حال پشتیبانی از ویندوز XP و ویستا است. انتشار نسخه جدید مرورگر فایرفاکس برای ویندوزهای قدیمی در حالی رخ داد که مایکروسافت پشتیبانی خود از ویندوزهای XP و ویستا را متوقف کرده است.
فایرفاکس اعلام کرده که تا تاریخ ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۷ از ویندوز ویستا پشتیبانی خواهد کرد. با فرض اینکه درصد بسیار زیادی از کاربران مایکروسافت به ویندوز ۷ یا نسخه‌های بالاتر مانند ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده باشند، هنوز تعداد قابل‌توجهی از کاربران مایکروسافت در حال استفاده از ویندوز XP و Vista هستند.


به گزارش رایورز به نقل از انگجت، مرورگرهای مختلفی، دیگر ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی نمی‌کنند ولی فایرفاکس هنوز که هنوز است به پشتیبانی خود ادامه می‌دهد.
به‌تازگی آخرین نسخه فایرفاکس نیز برای کامپیوترهای قدیمی وارد بازار شد. تیم موزیلا اعلام کرد که محدودیت‌های خودش را در این زمینه دارد و درسال آینده دیگر ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی نخواهد کرد. این شرکت قصد دارد که تا اواسط امسال، آخرین نسخه خود را به این ویندوزها ارائه دهد و در سپتامبر، پشتیبانی خود را قطع کند.

البته این حرف، به این معنا نیست که در سپتامبر ۲۰۱۷، فایرفاکس دیگر روی XP یا ویستا کار نمی‌کند اما زمانیکه یک شرکت، نقص‌های امنیتی نرم‌افزار خود را برطرف نکند، واقعاً کاربران به سختی می‌توانند با خیالی آسوده از آن نرم‌افزارها استفاده نمایند چون می‌دانند که همواره ریسک خطر برایشان وجود دارد. البته این احتمال وجود دارد که موزیلا مدت زمان پشتیبانی از این دو سیستم عامل را بیشتر کند؛ با اینحال کارشناسان توصیه می‌کنند که سیستم عامل خودتان را عوض کنید.


به هر حال عدم پشتیبانی از یک نرم‌افزار و حتی سیستم عامل باعث می‌شود که هکرها به‌راحتی بتوانند به سیستم‌ها نفوذ کنند و اطلاعات کاربران را در اختیار بگیرند. بنابراین همین اتفاق، تلنگری است که بتوان با استفاده از آن، سیستم عامل خود را ارتقاء دهید چون احتمالاً تابه‌حال، استفاده از این سیستم عامل قدیمی، مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد کرده است.

در هر صورت چنانچه می‌خواهید که در سال آینده، شکلی جدید از اینترنت را تجربه کنید باید سیستم عامل خود را ارتقاء دهید یا اینکه به‌کلی کامپیوتر خود را عوض کنید. پس در صورت امکان، هر چه سریع‌تر سیستم عامل خود را به ویندوز ۷ یا ۱۰ تغییر دهید و خیال خود را از بابت مشکلاتی که در آینده ممکن است گریبانتان را بگیرد، راحت کنید.
 
کد مطلب: 47190
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام