۱
۱
plusresetminus
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴

اظهار شگفتی توییتری دوروف از اعلام جرم دادستانی تهران

ایتنا- این‌بار دوروف ساکت نمانده و در برابر ادعای دادستانی تهران در خصوص اعلام جرم،‌اظهار شگفتی کرده است!
اظهار شگفتی توییتری دوروف از اعلام جرم دادستانی تهران



کشمکش‌های لفظی میان مقامات ایرانی و مدیران تلگرام، داستان دنباله‌داری است و این بار در حالی که دادستانی تهران از اعلام جرم علیه تلگرام خبر داده، مدیرعامل این پیام‌رسان مثل همیشه ساکت نمانده و از این موضوع ابراز شگفتی کرده است.

 
به گزارش ایتنا از ایسنا، در حال حاضر پیام‌رسان تلگرام با به عضویت گرفتن ۵۸ درصد از افراد بالای ۱۸ سال جامعه ایرانی و اشغال ۶۰ درصد از ترافیک پهنای باند کشور، مهم‌ترین پیام‌رسان در ایران محسوب می‌شود و اگرچه مسئولان ارتباطات و دیگر مقامات قضایی به دنبال جایگزینی یک پیام‌رسان بومی هستند، این شرایط هنوز مهیا نشده است. با وجود این، هر از چند گاهی اخباری از نارضایتی مسئولان داخلی از فعالیت‌های تلگرام به گوش می‌رسد.

 

در تازه‌ترین مورد از این ابراز نارضایتی‌ها، عباس جعفری دولت‌آبادی - دادستان تهران - با بیان اینکه علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است، گفت: اینکه شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستری مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان‌یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج و تسهیل کرده است.
در واکنش به این اظهارات،‌ پاول دورف - مدیرعامل تلگرام - که معمولا در پاسخ به توییت دنبال‌کنندگان خود در شبکه اجتماعی توییتر،‌ به اظهارات این‌چنینی واکنش نشان می‌دهد، نوشت: از شنیدن این موضوع تعجب ‌می‌کنم. ما به طور فعال محتوای تروریستی و پورنوگرافی را در ایران مسدود می‌کنیم. فکر می‌کنم دلایل اصلی، متفاوت از این موضوعات باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک پیام‌رسان که به طور کلی خارج از مرزهای ایران فعالیت می‌کند و به گفته دادستانی، خود را تابع قوانین غربی می‌داند، چه تاثیری بر روند فعالیت این پیام‌رسان در کشور خواهد داشت.
کد مطلب: 50332
برچسب ها: تلگرام
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اقای دادستان محترم!
مردم در چند انتخابات اخیر، خواست و نظر خود را به روشنی نشان داده اند.
با حرف های .... باعث وهن ایرانی و ایرانی نشوید.
عزت زیاد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام