۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶

همکاری هواوی و اینتل روی آزمایش‌های تعامل پذیری 5G NR

ایتنا- نمونه اولیه ایستگاه اصلی 5G هواوی و پلتفرم جدید اینتل برای تست موبایل 5G می‌کوشند که تعامل پذیری 5G NR را در طیف زیر 60 GHz و mmWave بررسی کنند.
همکاری هواوی و اینتل روی آزمایش‌های تعامل پذیری 5G NR

هواوی، غول شبکه چینی، اعلام کرده است که همکاری جدیدی با اینتل برقرار کرده است و این دو شرکت قصد دارند که روی رادیوی جدید 5G (5G NR) و در زمینه آزمایش توسعه تعامل‌پذیری بر مبنای استانداردهای 3GPP کار کنند.
این شرکت‌ها در آزمایش‌های تعامل‌‌پذیری از نمونه اولیه ایستگاه اصلی 5G هواوی و پلتفرم آزمایش‌های موبایل نسل سوم 5G اینتل استفاده می‌کنند و 5G NR را در طیف زیر 64GHz تست می‌کنند. این طیف، باند C بین 4GHz و 8GHz و طیف امواج میلی متری (mmWave) را شامل می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، هواوی اخیراً اعلام کرد: «هواوی و اینتل، این آزمایشات را در محیط‌های بیرونی و واقعی موبایل و مستقیماً با استفاده از زیرساخت‌های هواوی و پلتفرم نهایی اینتل انجام می‌دهند.»
سی.باند به عنوان یکی از نخستین طیف‌ها با پوشش 5G جهانی، پوشش اصلی و پهنای باند 5G را ارائه می‌دهد و همچنین به عنوان یکی از نخستین باندهای فرکانس تجاری 5G در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یانگ چاوبین، مدیر خط تولید 5G هواوی در این زمینه اذعان داشت که این شرکت شبکه‌سازی، تاکنون سی.باند، mmWave و فناوری 5G داون‌لینک و آپلینک را در پکن آزمایش کرده است. وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «تأیید قابلیت‌هایی که اینتل و هواوی راه‌اندازی کرده‌اند، جهت آینده مسیر این صنعت را نشان می‌دهد.»

از دید صاحب‌نظران، آزمایش‌های جدید 5G NR به توسعه پایانه‌های 5G منتهی می‌شود و در چند سال آینده، این توسعه را به سمت تجاری‌سازی پیش می‌برد. این همکاری بین شرکت‌های مختلف نشان می‌دهد که کم‌کم روند تجاری‌سازی 5G سرعت می‌گیرد و شرکت‌های مختلف در پی برداشتن هرچه سریع‌تر این گام در این راستا هستند.

شرکت اینتل نیز از جمله شرکت‌هایی است که به شکلی فعال در راستای آزمایش‌های تحقیق و توسعه 5G گام برمی‌دارد و به دنبال آن است که از پیشگامان این عرصه محسوب شود و بتواند از مزایای تجاری سازی 5G نهایت استفاده را ببرد.
 
کد مطلب: 50283
برچسب ها: 5G اینترنت 5G هواوی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام