۶
۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۱

سرورهای تلگرام به ایران منتقل شد

توافق با بانک مرکزی درباره پرداخت‌های موبایلی
ایتنا- واعظی: در نتیجه جلساتی که با مدیران تلگرام داشتیم، برخی از سرورهای این شبکه اجتماعی به کشور منتقل شده است.
سرورهای تلگرام به ایران منتقل شد



محمود واعظی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نخستین پارک علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با مدیران تلگرام درباره انتقال سرورهای آن به ایران گفت: در نتیجه جلساتی که با مدیران تلگرام داشتیم، برخی از سرورهای این شبکه اجتماعی به کشور منتقل شده و قرار است در آینده نزدیک این شرکت، شبکه توزیع یا انتقال محتوا یا CDNهای خود را نیز به ایران منتقل کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، واعظی با بزرگ توصیف کردن موضوع ورود سرورهای تلگرام به کشور نسبت به ادامه مذاکرات با مدیران تلگرام ابراز امیدواری کرد.

او همچنین با گلایه از صحبت‌های اخیر برخی مسئولان درباره انتقال سرورهای تلگرام به کشور گفت: برخی با حرفهای غیرتخصصی خود در به انجام رسیدن مذاکرات ما اختلال ایجاد کردند. اجازه بدهید تا ما گام به گام مذاکراتمان را پیش ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه فرودگاه پیام، مسافربری می‌شود، گفت: با توجه به مذاکرات و هماهنگی‌هایی که صورت گرفته، مقرر شد که فرودگاه پیام کرج به صورت مسافربری تبدیل شود که البته ممکن است این اقدام به صورت مرحله به مرحله مثلا ابتدا برای زوار و سایر استفاده‌ها در نظر گرفته شود.

او افزود: امیدواریم مسافربری شدن فرودگاه پیام همراه با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان البرز در منظقه ویژه اقتصادی پیام شود که امروز همه بسترها برای آن فراهم شده است.

توافق با بانک مرکزی درباره پرداخت‌های موبایلی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از توافق وزارت ارتباطات با بانک مرکزی درباره پرداخت‌های موبایلی خبر داد و گفت: بانک مرکزی در این باره نگرانی‌هایی را از گذشته درخصوص موبایل بانک‌ها داشت که امروز با توجه به این که ما در پایان دولت یازدهم هستیم و فاز اول دولت الکترونیکی را راه‌اندازی می‌کنیم و سیستم‌های پرداخت موبایلی نیز در این راستا مهم هستند، قرار شد تا اجرای برخی از سیستم‌های پرداخت موبایلی نهایی شود.

واعظی درنهایت نسبت به اشتغالزایی پروژه‌های علمی و فناورانه در استان البرز ابراز امیدواری کرد و افزود که استان البرز خود مجموعه‌ای کامل از سیستم‌های اقتصادی را دارد که با وجود کارخانجات و شرکت‌های اقتصادی گوناگونی که در آن وجود دارد امکان رشد شرکت‌های فناورانه را نیز در خود فراهم خواهد کرد.

وزیر ارتباطات همچنین از اتمام مراحل خرید ماهواره بومی سنجشی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، شبکه انتقال محتوا یا سی دی ان ( Content Delivery Network؛ به اختصار CDN )، شبکه‌ای گسترده از سرورهای مستقر در نقاط مختلف دنیاست که اطلاعات ایستا و یا آن دسته از اطلاعات که با تغییرات کمتری همراه هستند را در میانه راه ذخیره کرده و به این ترتیب کاربر با سرعتی دوچندان وب سایت مورد نیاز خود را بارگذاری می‌کند.
کد مطلب: 49626
نام شما
آدرس ايميل شما


Arash
feedback
این درستشه :)
همین دید رو برای اینترنت هم به کار ببرن خیلی مشکلات حل میشه
حسین
feedback
Iran, Islamic Republic of
مدیر تلگرام تکذیب کرد-کار مسولین ما شده دروغگویی و فریب مردم
Arash
feedback
United States
کاری با سرور تلگرام ندارم
CDN لازمه خیلی هم لازمه
feedback
Iran, Islamic Republic of
برو بابا تو خودت از زور ترس با vpn اینجا کامنت گذاشتی!! حالا میگی انتقال سرور خوبه!؟!
feedback
Germany
من که رفتم واتس اپ و وایر و ویسپی رو نصب کنم
feedback
Russian Federation
دوستان بیاید واتس اپ دیگه به تلگرام اعتمادی نیست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام