۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

جابجایی خودروهای اتوماتیک اوبر برای توسعه فناوری

ایتنا- اوبر (Uber) در حال انتقال خودروهای اتوماتیک خود از سانفرانسیسکو به آریزونا است.
جابجایی خودروهای اتوماتیک اوبر برای توسعه فناوری


شرکت اوبر (Uber) در حال جابجایی ناوگان خودروهای اتوماتیک خود از سانفرانسیسکو به آریزونا می‌باشد، جایی که گفته می‌شود از حمایت مسئولین منطقه‌ای و فرماندار برخوردار خواهد بود. ناوگان خودروها توسط سکوهای بزرگ اتوماتیک اوتو اوبر(Uber’s Otto self-driving big cars)حمل می‌شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از The Verge، سخنگوی شرکت اوبر طی یک ایمیل اذعان نمود: ماشین‌های ما امروز صبح بوسیله کامیون راهی آریزونا شدند. طی چند هفته آینده انتظار فعالیت در آنجا خواهیم داشت و از برخورداری حمایت فرماندار بسیار هیجان زده هستیم.
این اقدام پس از آنکه یک اداره رسمی در کالیفرنیا، ثبت نام ۱۶ خودرو اتوماتیک اوبر را به دلیل امتناع شرکت از درخواست برای کسب مجوز مناسب به منظور تست خودروهای اتوماتیک را رد نمود، اتفاق افتاد.

فرماندار مزبور طی یک بیانیه اعلام نمود: آریزونا به خودروهای اتوماتیک با آغوش باز خوشامد می‌گوید. درحالی که کالیفرنیا با مقررات و بروکراسی بیشتر، عملا حکم ترمزی بر نوآوری و تغیرات جدید به شمار می‌رود، امّا، آریزونا در حال ساخت بستری مناسب برای تکنولوژی و کسب و کار جدید است.
وی ادامه داد: آریزونا افتخار می‌کند که زمینه‌ای مناسب برای تجارت دارد، ممکن است کالفرنیا شما را نخواهد، اما ما خواهان شما هستیم!


به گفته فرماندار، جدال بین اوبر و سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (California DMV) بیش از یک هفته، با به اشتراک‌گذاری گسترده راه‌اندازی برنامه پایلوت خودکار شرکت در سانفرانسیسکو در چهار شنبه گذشته، به طول انجامید.

به اعتقاد شرکت اوبر آیین‌نامه‌های رانندگی اتوماتیک کالیفرنیا (و مهم‌تر از آن، تقاضایی که در آن مجوز ۱۵۰ دلاری گرفته شده و جزئیات تصادف افشا می‌شود) شامل این خودروها نیست، زیرا همیشه فرد راننده‌ای در داخل خودرو وجود داشته و آماده به عهده‌گیری مسئولیت خواهد بود.
علیرغم این موضوع، سازمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا اعلام کرد: اوبر نیاز به دریافت مجوز داشته و از دریافت آن امتناع نموده و به همین دلیل، ثبت نام ۱۶ خودرو این شرکت را لغو کرده است.

به اعتقاد صاحبنظران، این موضوع می‌توانست سدی در راه پیشرفت فناوری جدید خودروهای اتوماتیک بشمار رود، که با جابجایی اوبر، فعلا از این مانع مهم عبور کرده است.

گفتنی است؛ گوگل/وایمو (Google/Waymo) امسال خودروهایشان را به منظور آزمایش به آریزونا، چهارمین ایالت پس از کالیفرنیا، تگزاس، و واشنگتن به خاطر پایلوت اتوماتیک‌شان، ارسال نمودند.
کد مطلب: 47146
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام