۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۱
به رغم به چالش کشیدن قانون:

خودروهای اتوماتیک شرکت اوبر همچنان فعالیت می‌کنند

ایتنا- به رغم به چالش کشیده شدن قانون، اوبر خودروهای اتوماتیک خود را در جاده‌ها نگه می دارد.
خودروهای اتوماتیک شرکت اوبر همچنان فعالیت می‌کنند


شرکت اوبر (Uber) اعلام کرده است که خودروهای بدون سرنشین خود را از خیابان‌های شهر سانفرانسیسکو جمع‌آوری نمی‌کند، این در حالی است که ممکن است این تصمیم مواجهه با دادستان آمریکا را در پی داشته باشد. اقدام شرکت اوبر همچنین گام مهمی در گسترش فناوری خودروهای بدون سرنشین است که این روزها در دنیای تکنولوژی به موضوعی داغ بدل شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از CNET، پس از آنکه اوبر خودرو‌های اتوماتیک خود را در میان مسافران در سانفرانسیسکو گستراند، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد که این کار معادل زیر پا گذاشتن قانون است و می‌بایست خودرو‌های شرکت اوبر از خیابان جمع‌آوری شوند تا زمانی که مجوزهای لازم برای این کار کسب شود.

هرچند اوبر به مدت دو روز سکوت اختیار کرد، اما سرانجام سکوتش را شکست، و آنتونی لواندوفسکی، معاون نماینده تکنولوژی اتوماتیک شرکت اوبر طی کنفرانسی خبری در روز جمعه اعلام کرد: امروز خودروها در جاده‌ها هستند و ما قصد داریم این کار را ادامه دهیم.


اظهارات وی منجر به ارسال نامه‌ای از طرف دفتر دادستانی کل کالیفرنیا به اوبر شد. در این نامه آمده است: شرکت اوبر باید به سرعت تا زمانی که مجوز لازم را به دست نیاورده است وسایل نقلیه اتوماتیک خود را از جاده‌های عمومی کالیفرنیا جمع‌آوری نماید.

شرکت اوبر اعلام کرده علت اینکه مجوز را دریافت نکرده این است که قانون فعلی، شامل خودروهای اتوماتیک نمی‌شود. این شرکت همچنین اذعان کرده از آنجایی که راننده مدام در ماشین حاضر است و همواره در حال نظاره کردن خودروی خود در طی رانندگی است، و بنابراین می‌تواند هر زمان که بخواهد کنترل ماشین را به دست بگیرد. اوبر همچنین اعلام کرده است که خودرو‌های اتوماتیکش هنوز قادر به رانندگی بدون نظارت یا کنترل فیزیکی فعال نمی‌باشند.

این مقام شرکت اوبر طی کنفرانس تلفنی گفت: اگر خودروهای اوبر امروزه هنر تکنولوژی را به نمایش می‌گذارد، با این وجود همچنان نیازمند نظاره‌گری تمام مدت توسط اپراتور خودرو هستیم و ما بر این باوریم که آنها با خودرو های دیگری که امروزه استفاده می‌شوند تفاوتی ندارند.

به گفته اوبر، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرده است قانون شامل نوعی از تکنولوژی در خودروها می‌شود که انسان راننده آنها باشد و به همین دلیل قانون شامل خودروهای ما نمی‌شود. این دپارتمان همچنین تصریح کرده است که اگر خودرو در نهایت مجهز به تکنولوژی مستقل باشد، قوانین موجود بر آنها اعمال می‌شوند.
دپارتمان مورد بحث همچنین طی نامه‌ای به اوبر نوشت: برای این شرکت، به کارگیری خودروهای اتوماتیک در جاده‌های عمومی تا زمانی که مجوز تست خودرو مستقل نگیرد غیر قانونی می‌باشد.

بنظر می‌رسد فناوری استفاده از خودروهای اتوماتیک هرچند در حال توسعه و پیشرفت در جهان است،‌ اما همچنان نیازمند به‌روزرسانی قوانین و نیز توجیه قانونگذاران و تصمیم‌گیران است.
 
کد مطلب: 47063
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام