۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۶

اینترنت رایگان و محدود فیس‌بوک برای میلیون‌ها آمریکایی

ایتنا - فیس‌بوک اعتقاد دارد که ماموریتش مرتبط کردن جهانیان، از جمله ایالات متحده است،‌ و به دنبال راهی برای انجام کار بوده.
اینترنت رایگان و محدود فیس‌بوک برای میلیون‌ها آمریکایی


در حالی که فیس‌بوک تا به حال به دنبال ارائه خدمات اینترنت رایگان در کشورهای در حال توسعه بود، حالا قصد دارد، این خدمات را در آمریکا هم ارائه دهد.


به گزارش ایتنا از فارس، فیس‌بوک در حال مذاکره با مقامات دولت آمریکا و برخی شرکت‌های مخابراتی است، تا خدمات رایگان اینترنت خود را به میلیون‌ها نفر در آمریکا ارائه دهد.

با توجه به حساسیت‌های نهادهای رگولاتوری در آمریکا و مشکلات مربوط به ارائه خدماتی مشابه در هند، فیس‌بوک تا به حال برنامه‌های خود در این زمینه را از چشم رسانه‌ها مخفی کرده است.

یک سخنگوی فیس‌بوک در پاسخ به سوالی در این زمینه گفته است: در حالی که ما چیزی برای اعلام کردن نداریم، ماموریت ما مرتبط کردن جهانیان است و همیشه و از جمله در ایالات متحده به دنبال یافتن راه‌هایی برای انجام این کار بوده‌ایم.

فیس‌بوک از سال ۲۰۱۴ تلاش برای ارائه خدمات رایگان اینترنت موسوم به Free Basics را آغاز کرد. با این کار دسترسی به برخی سایت‌ها و خدمات اینترنت به رایگان برای ساکنان نقاط دورافتاده جهان ممکن می‌شود. البته بخش عمده‌ای از این سایت‌ها و خدمات وابسته به خود فیس‌بوک هستند.

خدمات یادشده فعلا در ۳۶ کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در دسترس هستند و به راهی برای افزایش نفوذ این شرکت آمریکایی در نقاط مختلف جهان مبدل شده است. ارائه این خدمات با توجه به محتوای خاص و هدفمند آن و محدودیت آن به برخی سایت‌های اینترنتی با انتقاد بسیاری از کارشناسان مواجه شده است.
کد مطلب: 45839
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام