۲
۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

اپراتورهای موبایل با چند کشور رومینگ دارند؟

ایتنا- اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، و تصمیم به استفاده از سرویس رومینگ را هم دارید،‌این مقاله بخوانید!
اپراتورهای موبایل با چند کشور رومینگ دارند؟


مشترکان تلفن همراه بسته به اپراتور ارائه‌دهنده خدمات و نوع سیم‌کارت خود در کشورهای متعددی از خدمات رومینگ بهره‌مند خواهند بود اما تعداد و پراکندگی این کشورها براساس شاخص‌های اشاره شده متفاوت است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، براساس آمارهایی که به تازگی منتشر شده اپراتور اول ارتباطی کشور در حوزه رومینگ بین‌الملل برای سیم‌کارت‌های دائمی خود با ۱۱۴ کشور و در حوزه سیم‌کارت‌های اعتباری با ۳۲ کشور رومینگ دارد.

طبق آمارهایی که خرداد ماه سال جاری منتشر شده، شرکت ارتباطات سیار در عین حال با ۲۷۲ اپراتور خارجی برای سیم‌کارت‌های دائمی و با ۵۴ اپراتور برای سیم‌کارت‌های اعتباری قرارداد ارائه خدمات رومینگ دارد.

اما اپراتور دوم ارتباطی یا ایرانسل علاوه بر سیم‌کارت‌های دائمی و همراه خود در حوزه سیم‌کارت‌های دیتا نیز با کشورهای مختلفی به عقد قرار‌داد و امضای تفاهم‌نامه پرداخته است.

براین اساس ایرانسل در زمینه‌ی سیم‌کارت‌های دائمی با ۱۶۴ کشور، در خصوص سیم‌کارت‌های اعتباری با ۸۱ کشور و در ارتباط با سیم‌کارت‌های دیتا با ۱۲۵ کشور جهان همکاری در زمینه رومینگ دارد، اما اگر براساس تعداد اپراتورها در نظر گرفته شود ایرانسل برای سیم‌کارت‌های دائمی خود با ۴۲۱ اپراتور دنیا قرار‌داد ارائه‌ خدمات رومینگ به امضاء رسانده است.

همچنین در ارتباط با سیم‌کارت‌های اعتباری این شرکت با ۱۳۹ اپراتور دنیا قرار‌داد ارائه خدمات رومینگ دارد که این رقم در حوزه سیم‌کارت‌های دیتا به ۳۱۷ اپراتور خارجی می‌رسد.

اپراتور سوم یا رایتل نیز طی سال‌هایی که از فعالیت‌اش می‌گذرد، موفق به عقد قرار‌داد رومینگ با ۵۰ کشور در حوزه سیم‌کارت‌های دائمی و با ۵۳ کشور در حوزه سیم‌کارت‌های اعتباری شده است. البته اگر تعداد اپراتورها را در نظر بگیریم، رایتل با ۶۸ اپراتور دنیا برای ارائه‌ خدمات رومینگ به سیم‌کارت‌های دائمی خود قرار‌داد بسته و تعداد این اپراتورها در عرصه سیم‌کارت‌های اعتباری به ۷۴ اپراتور می‌رسد.

امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا وپیامک هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه‌های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین الملل می‌گویند.
کد مطلب: 43600
نام شما
آدرس ايميل شما


آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
بازهم ایرانسل حرف اول داره میزنه، هیچ دقت کردین دیروز تو انفجار تهران خطوط ایرانسل اصلا قطع نشدن؟
اما خطوط همراه اول قطع شدن!
آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایرانسل نه تنها توانفجار گاز تهران قطع نشده تازه به همراه اول هم رومینگ داده!!قصد تبلیغ ندارم ولی واقعا از شیوه خدمات دهی ایرانسل خیلی خوشم اومد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام