۰
plusresetminus
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱

آیا بلک‌بری از رمزنگاری داده‌ها دست می‌کشد؟

ایتنا- شرکت بلک‌بری که برای مدت‌های طولانی به سیستم رمزنگاری داده‌های خود افتخار می‌کرد، پس از سال‌های دشوار گذشته ممکن است رویکرد متفاوتی را درپیش گرفته و با نهادهای دولتی همکاری داشته باشد.
آیا بلک‌بری از رمزنگاری داده‌ها دست می‌کشد؟


شرکت بلک‌بری که برای مدت‌های طولانی به سیستم رمزنگاری داده‌های خود افتخار می‌کرد، پس از سال‌های دشوار گذشته ممکن است رویکرد متفاوتی را درپیش گرفته و با نهادهای دولتی همکاری داشته باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیل Engadget، به‌تازگی جان چن به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت بلک‌بری در مصاحبه‌ای از احتمال کنار گذاشته شدن رویکرد امنیتی فعلی این شرکت سخن گفته است.

به‌تازگی چن در مصاحبه‌ای با سوالاتی در زمینه موضوع رمزنگاری داده‌ها و ماجرای اپل و اف‌بی‌آی روبرو شد که پاسخ او به این سوالات عملا نشان از آمادگی این شرکت برای تغییرات داشت.

 

چن در پاسخ به سوال یاد شده اعلام کرد که رمزنگاری داده‌ها امر مهمی است ولی در برخی از موارد همکاری با دولت‌ها در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.

گفته می‌شود که برخی از متخصصان معتقدند که این رویکرد بلک‌بری جهت افزایش دامنه همکاری با مراکز دولتی و کسب سود از این طریق بوده است.

با این‌ وجود نحوه سخن گفتن چن نشان از این دارد که این شرکت هنوز تصمیم قطعی برای انجام این کار را نگرفته است و سعی دارد تا گزینه‌های خود را باز نگاه دارد.
 
کد مطلب: 42450
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام