۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۵

ارتباطات واتس‌اپ کاملا رمزگذاری شده است

ایتنا - در حال حاضر، دومین مسنجر محبوب در جهان از شیوه رمزنگاری end-to-end پوشش داده شده است.
ارتباطات واتس‌اپ کاملا رمزگذاری شده است


شبکه اجتماعی واتس‌اپ کاربرانش را غافلگیر کرد. واتس‌اپ، یکی از محبوب‌ترین خدمات ارتباطات آنلاین در جهان، در حال حاضر با استفاده از شیوه رمزنگاری end-to-end در هر دستگاه و برای هر پیام، صداها، متن‌ها، عکس‌ها، ویدیو‌ها، گروه‌ها و یا هرکدام یک‌به‌یک را تشخیص دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، شرکت اوپن‌ویسپر، یک سازمان است با هدف پیشبرد تکنولوژی ارتباطی امن است که سال گذشته برای پوشش پیاده‌سازی یک سیستم رمزنگاری با واتس‌اپ همکاری می‌کرد. امروزه کاربران واتس‌اپ نوتیفیکیشن‌هایی در صفحه مکالمه خود به معنی امن بودن پیام‌هایشان مشاهده می‌کنند.

این خبر هرچند بخودی خود از لحاظ فنی مهم است،‌ اما همزمان تقریبی آن با بحث و جدال‌های حقوقی که میان برخی شرکت‌های فناوری و دولت‌ها بر سر افشاسازی محتوای دیوایس‌ها درگرفته است، به آن اهمیت بیشتری می‌بخشد.



گفتنی است شبکه واتس‌اپ، در حال حاضر دومین پیام‌رسان محبوب در جهان است که از شیوه رمزنگاری end-to-end پوشش داده شده است.

واتس‌اپ اعلام کرده: «در حالی‌ که ما کاری قانونی انجام می‌دهیم، برای امن نگه داشتن اطلاعات مردم نیز تلاش می‌کنیم، ضمن اینکه از افشای اطلاعات آنها توسط افراد سودجو و مجرمان جلوگیری می‌کنیم و بدین ترتیب احترام به حریم خصوصی کاربرانمان را مورد توجه قرار می‌دهیم.»

شایان ذکر فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ واتس‌اپ را با قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد تا بتواند ۴۵۰ میلیون پایگاه کاربری خود را پوشش دهد. امروزه بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان از واتس‌اپ استفاده می‌کنند، و در حال حاضر همه آنها توسط رمزنگاری یک به یک پوشش داده شده‌اند.

تیم واتس‌اپ حداقل از نوامبر ۲۰۱۴ (از زمانی‌ که اعلام استفاده از پروتکل رمزگذاری end-to-end برای پیام‌های متنی بر روی اندروید کرد) به آرامی سرویس‌های امنیتی خود را گسترش داده است. این تصمیم در واقع برای جلوگیری از فعالیت مجرمان سایبری است که ممکن است از واتس‌اپ(و یا دیگر اپلیکیشن‌های ارتباطی) برای اعمال مجرمانه استفاده کنند.
  
کد مطلب: 42112
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام