۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۰

هک فرودگاه در دفاع از مربی دلفین‌ها

ایتنا- به‌تازگی مشخص شده است که هکی که منجر به ازکارافتادن فرودگاهی در کشور ژاپن شده بود، توسط کدام گروه هکرها انجام شده است.
هک فرودگاه در دفاع از مربی دلفین‌ها


به‌تازگی مشخص شده است که هکی که منجر به ازکارافتادن فرودگاهی در کشور ژاپن شده بود، توسط کدام گروه هکرها انجام شده است.


به گزارش ایتنا از independent، به‌تازگی گروه ناشناس هک‌تویست (Hacktivist) به‌تازگی مسئولیت حمله سایبری به وب‌سایت فرودگاه ناریتا توکیو را برعهده‌گرفته است. وب‌سایت این فرودگاه در تاریخ ۲۲ و ۲۳ ژانویه به دلیل حمله سایبری که ترافیک این وب‌سایت را بیش‌ازحد بالا می‌برد به‌صورت موقتی آفلاین شد.

بااین‌حال و بنا بر گفته مقامات رسمی این فرودگاه، صدمه به سایت تنها در بخش مربوط به مشتریان بوده است و پروازها به‌صورت کاملا عادی در جریان بود و همچنین اطلاعات شخصی مسافران نیز در خطر قرار نگرفته است.

 

این گروه در پست‌های حساب کاربری توییتر خود هدف از این حمله سایبری را تلافی بازداشت یک تعلیم دهنده دلفین به نام ریک اوباری (Ric O'Barry) دانسته‌اند. لازم به ذکر است که این شخص یک مربی دلفین آمریکایی و فعال درزمینهٔ حقوق حیوانات است که به‌تازگی یکی از منتقدان جدی شکار نهنگ ژاپنی و دلفین‌های این کشور شده است.

او که برنده اسکار جایزه فیلمی مستند از شکار نهنگ دلفین‌های ژاپنی است در تاریخ ۱۸ ژانویه در حال ورود به این کشور با ویزای توریستی و بدون دلیل خاصی دستگیر شد.

در این توییت که توسط یکی از افراد شرکت‌کننده در این حمله سایبری ارسال‌شده بود نوشته شده بود که: «ما از ریک حمایت می‌کنیم و خواستار آزادی او هستیم.» بااین‌حال این شخص هم‌اکنون از ژاپن اخراج شده و تا ۵ سال اجازه ورود به این کشور را نخواهد داشت.
 
کد مطلب: 40810
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
شاید فتنه گر بوده!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخ
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام