۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷

بازرسی سریعتر مسافران فرودگاه با ماموران رباتیک

ایتنا- پاریس به زودی برای سرعت بخشیدن به فرایند بازرسی در فرودگاه‌ها از ربات استفاده خواهد کرد.
بازرسی سریعتر مسافران فرودگاه با ماموران رباتیک


در میان فناوری‌های ارائه شده در نمایشگاه هوایی پاریس در هفته گذشته، ربات‌هایی معرفی شدند که بزودی می‌توان از آن‌ها در سرعت بخشیدن به فرآیند بازرسی فرودگاه‌ها بهره برد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت فرانسوی سیستم‌های برقی Thales، ربات‌های سفید و درخشان پلاستیکی را با قابلیت اسکن چهره و بررسی مدارک مسافران عرضه کرده که بزودی می‌توانند توسط واحد ایست بازرسی فرودگاه‌ها به کار گرفته شوند.

همچنین از این ربات‌های چشم قرمز می‌توان به عنوان متصدیان اداره مهاجرت استفاده کرد، چراکه هیچ چیز به خوبی یک ربات نمی‌تواند به گردشگران خارجی خوشامد بگوید.

هر ربات عملکردی برابر با پنج مامور کنترل بلیت فرودگاه را دارد. این ربات‌ها، تصاویر اسکن شده مسافران را با سایر رایانه‌های امنیتی فرودگاه به اشتراک می‌گذارند و سپس چهره افراد روی کارت ورود به هواپیمایی که به نحوی رمزگذاری شده است، چاپ می‌شود.

ماموران گیت فرودگاه، تصویر اسکن شده توسط ربات را با چهره فرد مطابقت می‌دهند تا مطمئن شوند فردی که وارد هواپیما می‌شود، همان فردی است که مدارکش توسط ربات تائید شده است.

تشخیص چهره حجم عظیم مسافران یک فرودگاه برای یک ماشین بیومتریک به نظر عجیب می‌رسد، اما این ربات‌ها - حداقل در بعضی از کشورها - عملکردی برتر از انسان‌ها خواهند داشت.
کد مطلب: 36717
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام