۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

مقررات جدید برای استفاده اپراتورها از تولیدات داخل

ایتنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین مقررات جدید از سوی رگولاتوری برای حمایت از تولیدات داخلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.



به گزارش ایتنا از مهر، امیرحسین دوایی با اشاره به تدوین مقررات جدید در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای حمایت از تولیدات داخلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: این مقررات با همکاری معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات تهیه شده است تا تضمینی برای بازار شرکت‌های ایرانی این بخش باشد.


معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات اضافه کرد: در این مقررات شرکت‌های ایرانی تولیدکننده تجهیزات و محصولات داخلی که صاحب توانمندی هستند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ساماندهی تولیدات بخش فناوری اطلاعات در کشور گفت: تولید داخل و حمایت از شرکت‌های تولیدکننده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این مقررات مدنظر قرار گرفته است تا اپراتورهای جدید ارتباطی و نیز اپراتورهایی که هم‌اکنون در حال فعالیت در این بازار هستند از توان داخلی استفاده کنند.

دوایی اجرای این مقررات را با تعامل و مکانیزم‌های تشویقی اعلام کرد و گفت: اگر این مقررات الزامی و اجباری شود راهی برای دور زدن قانون وجود خواهد داشت اما در این مقررات منافع ملی را طوری دیده‌ایم که شرکت‌های بزرگ فناوری و اپراتورهای ارتباطی تمایل به همکاری با تولیدکنندگان داخلی در قالب شریک و پارتنر داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: آنچه که از اقتصادهای پیشرفته دنیا برداشت می‌شود این است که تمامی شرکت‌های بزرگ فناوری در کنار خود شرکت‌های تولیدی داخلی را به خدمت گرفته‌اند و در قالب یک هرم به فعالیت ادامه می‌دهند که این موضوع هویت بهتری به شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌بخشد.
کد مطلب: 40224
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام