۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳

ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه آغاز شد

تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل
ایتنا- به کمک طرح ترابردپذیری مشترکان تلفن همراه می‌توانند با یک شماره واحد از خدمات اپراتورهای مختلف استفاده کنند.
ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه آغاز شد


طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه با هدف امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل امروز رسما و به صورت تجاری آغاز شد.


به گزارش ایتنا از فارس، ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNT) امروز در آستانه هفته دولت توسط وزارت ارتباطات افتتاح شد.

این طرح امروز با حضور وزیر ارتباطات و مدیران‌عامل اپراتورهای تلفن همراه پس از یک دوره آزمایشی رسما به بهره‌برداری رسید و عرضه تجاری طرح ترابدپذیری آغاز شد.

پیمانکار ایجاد مرکز ترابرد در بخش حاکمیت صنایع ارتباطی پایا بوده است و طرح در اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل اجرا شده است.

در این مراسم علی‌اصغرعمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام جزئیاتی در مسائل فنی این طرح اظهار داشت: در کشورهای عمان، ترکیه بحرین، امارات و کویت و چند کشور دیگر در همسایگی ایران اجرا شده است.

وی ادامه داد: پیمانکار این پروژه شرکت صنایع ارتباطی پایا با مشاوره شرکت هلندی PORTIN XS و ناظر پروژه شرکت زعیم با مشاور فرانسوی SOFRE COM بوده است.

عمیدیان گفت: در دوره ‌آزمایشی طرح در مجموع ۱۰ هزار و ۹۹۴ هزار مشترک درخواست ترابرد کردند که از تعداد ۴ هزار و ۶۵۸ مشترک دائمی و ۶ هزار و ۳۳۶ مشترک اعتباری بوده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دوره آزمایشی این طرح از ۲۰ تیر تا ۳۰ مرداد ماه اجرا شد که در هفته اول تیرماه هر اپراتور مجاز به پذیرش حداکثر ۵۰۰ درخواست و در هفته بعد حداکثر ۱۰۰ درخواست بوده است.

عمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر پروژه در دست اقدام لگولاتوری گفت: تا پاییز هر اپراتور تلفن همراه باید با دو اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) قرارداد داشته باشد. این طرح دارای دوره بازگشت کمتر از سه سال و میزان سرمایه گذاری ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار است.
کد مطلب: 44895
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام