۰
plusresetminus
شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی مطرح کرد

برخی پیامدهای اپلیکیشن‌های تلفن همراه

ایتنا- از جمله تهدیدهای‌نرم‌افزارهای رسانه‌ای افت تحصیلی جوانان و نوجوانان و تهدید امنیتی افراد از راه تشخیص موقعیت مکانی از طریق نرم‌افزار است.
برخی پیامدهای اپلیکیشن‌های تلفن همراه


رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی معتقد است که فردگرایی، مهمترین پدیده‌ای است که ابزارهای رسانه‌ای و در عین حال سرگرم کننده با تغییر در سبک زندگی مردم باعث گسترش آن می‌شوند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سیدغلامرضا حسینی در خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه تلفن همراه یکی از دستاوردهای تکنولوژی است، گفت: این وسیله کوچک ابتدا فقط ابزاری ساده برای ارتباط با مخاطب بود و اندک‌اندک قابلیت‌های مهمی چون عکاسی و فیلم‌برداری و بعد اتصال به شبکه اینترنت، آن را خیلی مهم جلوه داد.

وی افزود: امروزه بسیاری از مردم، نمی‌توانند بدون تلفن همراهشان صبح را به شب برسانند و اگر تلفن همراه نزدیکشان نباشد، گویا چیزی کم دارند و سرگردان هستند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی، افزود: چه بسیار افرادی که با استفاده نابجا و گاهی ساده‌لوحانه از این برنامه‌ها، با به تاراج رفتن اطلاعات خصوصی و شخصی‌شان، به قول خودشان به خاک سیاه نشسته‌اند و اکنون انگشت حسرت به دندان می‌گزند و راه برگشت و جبران هم ندارند.

حسینی با بیان اینکه امروزه برای دنیای آدمیان، باید دو گونه فضا در نظر گرفت، تاکید کرد: فضای نخست، همین دنیای ظاهری و آشکار است که زندگیمان در آن جریان دارد و فضای دوم، فضای مجازی است که آرام آرام، چتر خود را می‌گستراند و باید برایش چاره‌ای اندیشید زیرا راه فراری از آن وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی از تهدیدهای نرم‌افزارهای رسانه‌ای ادامه داد: اختلال در مدیریت زمان و اتلاف عمر از راه اعتیاد به این برنامه‌ها و در نتیجه، افت تحصیلی نوجوانان و جوانان، تهدید امنیتی افراد از راه امکان تشخیص موقعیت مکانی آنها از طریق نرم‌افزارها از جمله تهدیدهای نرم‌افزارهای رسانه‌ای است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی، تصریح کرد: ترویج اباحه‌گرایی جنسی و بی‌بند و باری از راه بازگو کردن موضوعات کاملاً خصوصی افراد از جمله اموری است که در این شبکه‌ها روی می‌دهد.

حسینی افزود: عادی‌سازی خیانت و حضور دختران و پسران نوجوان در شبکه‌های اجتماعی موبایلی باعث روابط شدید و وابستگی آنها به فرد ناآشنا می‌شود که این امر، آسیبی جدی است زیرا مشکلات عدیده‌ای را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: تهدید نهاد خانواده و تزلزل آن، از راه به نمایش گذاشتن اطلاعات شخصی و خصوصی افراد، مسأله‌ای است که خطرهای بسیاری دارد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی، تصریح کرد: عادی‌سازی روابط مردان با زنان در شبکه‌های اجتماعی ترویج می‌شود و آسیب‌هایی مانند طلاق را پیش‌رو دارد؛ در حقیقت، ثبات و بنیان خانواده دچار اختلال و تزلزل شده و در نهایت، باعث اختلاف بین زوجین و طلاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با افراد غریبه و رشد جرائم را به دنبال دارد، افزود: این شبکه‌ها نوجوانان و جوانان، با افراد ناآشنا، ارتباط برقرار می‌کنند و ممکن است در دام شبکه‌هایی مانند مواد مخدر گرفتار شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: اکثر گردانندگان نرم‌افزار و شبکه‌های اجتماعی جدید، اعتقادی به کنترل مسائل اخلاقی ندارند. عادی‌سازی ارتباط پسر و دختر، روابط نامشروع و غیراخلاقی آنان را به دنبال دارد و باعث ناهنجاری‌های اخلاقی می‌شوند و کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان از حضور در برخی فضاهای مجازی دچار آسیب جدی خواهند شد.
کد مطلب: 39957
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام