۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰

خطر افشای اطلاعات با اپلیکیشن‌ موبایل

صدور ناخواسته مجوز دسترسی
ایتنا- پلیس فتا در مورد اپلیکیشن‌های مختلفی که برای کاربران گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شوند هشدار داد.
خطر افشای اطلاعات با اپلیکیشن‌ موبایل


پلیس فضای تبادل اطلاعات درباره نصب اپلیکیشن‌های مختلف بر روی گوشی‌های تلفن همراه کاربران که به دلیل ناآگاهی بسیاری از آنها، خطر افشای اطلاعات شخصی را به همراه دارد، هشدار داد.


به گزارش ایتنا از مهر، تکنولوژی‌های نوین این امکان را فراهم کرده که کاربران در کمترین زمان ممکن به نرم‌افزارهای مورد نیاز خود دسترسی خواهند داشت؛ اما این مزیت در مواقعی مخاطراتی را به همراه دارد که کاربران تلفن همراه و سایر ابزارهای ارتباطی باید به آن توجه داشته باشند.

براین اساس پلیس فتا با اشاره به افزایش بدافزارهای تلفن همراه که به صورت اپلیکیشن‌های مختلف تولید می‌شوند به کاربران موبایل‌های هوشمند هشدار داد.

پلیس فتا اعلام کرد: از آنجایی که از طریق گوشی‌های موبایل به راحتی می‌توان اپلیکیشن‌های مختلف را دانلود و از آنها استفاده کرد، کاربران باید در مورد دانلود این نرم‌افزارها و نصب آن بر روی گوشی جوانب امنیتی را به کار گیرند؛ چراکه برای نصب و راه‌اندازی بسیاری از این اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی موبایل، کاربر باید یک سری مجوزهای دسترسی را برای نرم‌افزار صادر کرد که این مجوزها می‌تواند اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر را بدون آگاهی وی، به نرم‌افزار بدهد.

از جمله این موارد می‌توان به دسترسی دفترچه تلفن یا فهرست مخاطبین ایمیل، فهرست تماس‌ها، داده اینترنت، داده‌های تقویم و غیره اشاره کرد که این امکان بیشتر در زمان به روزرسانی نرم‌افزارها اتفاق می‌افتد.

ازاین رو پلیس فتا با اشاره به لزوم رعایت موارد امنیتی اعلام کرد: کاربران اگر فکر می‌کنند بدافزاری در دستگاهشان وجود دارد آنتی ویروسی را نصب کرده تا دستگاه را اسکن کند؛ همچنین کاربران باید برنامه‌های اضافی را پاک کرده و تا حد امکان از نصب چنین برنامه‌هایی که درخواست دسترسی به اطلاعات گوشی تلفن همراه را دارند اجتناب کنند.

پلیس فتا با تاکید براینکه آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد، از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرائم رایانه‌ای مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.
کد مطلب: 36542
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام