۰
plusresetminus
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶

ساخت موشک قابل کنترل با چاپگرهای سه‌بعدی

ایتنا – متخصصان استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی موفق شده‌اند تا در اقدامی عجیب برای ساخت موشک‌های کنترل از راه دور توسط این چاپگرها اقدام کنند.
ساخت موشک قابل کنترل با چاپگرهای سه‌بعدی


متخصصان استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی موفق شده‌اند تا در اقدامی عجیب برای ساخت موشک‌های کنترل از راه دور توسط این چاپگرها اقدام کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت gizmodo، به نظر می‌رسد که شرایط استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی به زودی دستخوش تغییراتی خواهد شد زیرا کاربری‌های این چاپگرها در شرایط فعلی به تولید محصولات مفید و در خدمت بشر خلاصه نمی‌شود و برخی از افراد با کمک این دستگاه‌ها به ساخت اسلحه‌ مشغول هستند.

پیش از این شاهد ساخت سلاح پرتاب دارت‌های سوزنی، کلت بادی، کلت‌های عادی نظامی، تفنگ مسلسل و غیره توسط چاپگرهای سه‌بعدی بوده‌ایم ولی به نظر می‌رسد که بحران ساخت سلاح توسط این فناوری نوین به همین جا ختم نشود زیرا یکی از سازندگان تجهیزات بر پایه استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی به تازگی اعلام کرده است که پروژه بسیار بزرگ‌تری را در این رده در دست کار دارد.

این شرکت که Raytheon نام دارد در شرح پروژه خود به امکان ساخت موشک با چاپگر اشاره کرده است. البته این موشک به صورت عادی نخواهد بود و با کمک این فناوری می‌توان موشک‌هایی را ساخت که قابلیت ردیابی و کنترل از راه دور را دارند و این امر بسیار ترسناک و نگران کننده است.

 

در نظر بگیرید که اگر این فناوری در دست افراد نااهل قرار بگیرد، به سادگی خواهند توانست یک سری تجهیزات نظامی کامل را برای عملیات‌های تروریستی برای خود تولید کنند و به این ترتیب امنیت جهان از چیزی که امروز شاهد آن هستیم به مراتب پایین‌تر خواهد آمد.

به این ترتیب احتمالا باید قوانین بازدارنده جدیدی درباره نحوه استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی وضع شود تا از ارائه چنین طرح‌هایی جلوگیری به عمل بیاید.
 
کد مطلب: 37198
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام