۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷

تمجیدادوارداسنودن از تلاش‌های شرکت اپل

ایتنا- اسنودن جنجالی، این‌بار از تلاش‌های اپل برای بالابردن امنیت در محصولاتش تمجید کرد!
تمجیدادوارداسنودن از تلاش‌های شرکت اپل


ادوارد اسنودن، افشاگر معروف و کارمند سابق آژانس امنیت ملی ایالات متحده، از تلاش های سال‌های اخیر شرکت اپل برای ایجاد معیارها و مقیاس های امنیتی در محصولات خود تمجید و ستایش کرد. یکی از مواردی که اسنودن صراحتا به آن اشاره کرده، ‌تغییرات امنیتی در iOS 8 است.


به گزارش ایتنا از تابناک، ادوارد اسنودن در مطلبی که در نیویورک تایمز به چاپ رسیده، به پیشرفت هایی اشاره کرده است که طی یکی دو سال گذشته نه به لحاظ سیاسی، بلکه به لحاظ فنی در دستگاه ها و گجت ها و همچنین پروتکل های اینترنت صورت گرفته است.

اسنودن در این مطلب بیان کرده است: استفاده از تکنیک های اولیه برای امنیت همچون رمزگذاری داده ها، اکنون از سوی شرکت های پیشرو مانند اپل در دستور کار قرار گرفته است که منجر به این می‌شود ‌حتی اگر گوشی هوشمند شما به دزدیده شود، از محرمانه و مخفی ماندن داده های خود اطمینان حاصل کنید.

این در حالی است که شرکت اپل به دلیل استفاده از معیارهای امنیتی بالا در سیستم عامل iOS ۸ بارها از سوی مقامات ‌دولتی در ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی از برترین نمونه های آن انتقاد، قائم مقام دادستان عمومی ایالات متحده «جیمز کول» بود که در اکتبر سال گذشته میلادی در یک اظهار‌نظر گفت: اپل در حال بازاریابی برای مجرمان است و بالاخره یک روز فرا می‌رسد که تکنولوژی این شرکت منجر به مرگ یک کودک می‌شود، در حالی که پلیس قادر به استخراج اطلاعات از آیفون این کودک برای شناسایی جرم و مجرمان نخواهد بود.

گفته می‌شود، سیستم عامل iOS ۸ نه تنها داده های کاربران را به شکل پیش فرض رمزگذاری می‌کند، بلکه این رمزگذاری به گونه ای است که حتی خود شرکت اپل نیز قادر به رمزگشایی از آنها نیست؛‌ به این معنا که حتی در صورت درخواست نهاد‌های امنیتی از شرکت اپل برای کمک در رمزگشایی این داده ها، کاری از دست شرکت اپل نیز ساخته نیست.

در ماه مارس، سندی از سوی ادوارد اسنودن منتشر شد که بر اساس آن عنوان شده بود، ‌یکی از نهاد‌های امنیتی ایالات متحده در یک کمپین متمرکز در صدد شکستن قفل های امنیتی iOS و OS X و Bitlocker برآمده بود.

در حالی که هنوز هیچ نشانه ای از موفقیت کامل در شکستن قفل های امنیتی iOS 8 از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده دیده نشده است؛ اما نسخه های قبلی این سیستم عامل در برابر هک و نفوذ امنیتی به شدت آسیب پذیر بوده‌اند.

این اظهارات اسنودن در حالی است که گویی وی رویه ای خلاف اعتقاد چند ماه قبل خود را ‌پی گرفته است. چندی پیش، وکیل ادوارد اسنودن اعلام کرده بود که وی به هیچ وجه از یک آیفون استفاده نمی‌کند و دلیل آن را وجود ابزاری در این گوشی دانسته بود که بدون اطلاع کاربر فعالیت می‌کند.

البته وی جزئیات بیشتری نگفته بود که آیا این ابزار یک جاسوس پس زمینه است و یا یک رصد اطلاعات ساده.
کد مطلب: 36432
نام شما
آدرس ايميل شما


آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
وای اپل چقدر خوبه کاش منم یه آیفون داشتم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام