۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲

اف.بی.آی به دنبال کدهای منبع محصولات اپل

پایان امنیت محصولات فناوری نزدیک است
ایتنا- در صورت تسلیم شدن اپل در برابر درخواست وزارت دادگستری آمریکا نمی‌توان در مورد اصالت تولیدات اپل اظهار نظر کرد.
اف.بی.آی به دنبال کدهای منبع محصولات اپل


جدال میان باارزش‌ترین شرکت فناوری آمریکا با دولت این کشور به مرحله تازه‌ای رسیده و وزارت دادگستری این کشور خواستار دسترسی به کدهای منبع محصولات اپل است.


به گزارش ایتنا از فارس، این وزارتخانه در اقدامی که تهدیدی جدی علیه منافع اپل تلقی می‌شود خواستار تحویل کدهای منبع مورد استفاده در محصولات اپل و همین‌طور کلید امضایی شده که موجب معتبر دانسته شدن هر محصول تولیدی توسط اپل می‌‌شود.

وزارت دادگستری آمریکا با دسترسی به این دو مورد قادر به طراحی نرم‌افزار جاسوسی دلخواه خود برای دسترسی به داده‌های کلیه کاربران آیفون، آیپد و دیگر تولیدات شرکت اپل خواهد بود. همچنین در صورت تسلیم شدن اپل در برابر این درخواست دیگر نمی‌توان در مورد اصالت تولیدات اپل اظهار نظر کرد و به دشواری می‌توان دریافت که یک آیفون عملا ابزاری برای جاسوسی است یا یک گوشی همراه غیرقابل نفوذ.

متخصصان امنیتی و فناوری می‌گویند اگر دولت آمریکا با فشار دادگاه و دیگر روش‌های تهدید کننده، به کدهای منبع تولیدات اپل دست پیدا کند، دیگر کشورها هم خواستار حقوق مشابه شده و به طور کلی امنیت و حریم‌شخصی هیچ یک از کاربران آیفون و آیپد در جهان محترم شمرده نخواهد شد.

کارشناسان پیامدهای اجرایی شدن این تصمیم وزارت دادگستری آمریکا را برای امنیت و حریم‌شخصی مردم دنیا فاجعه‌بار می‌دانند و می‌گویند تصمیمات و موضع‌گیری‌های این وزارتخانه نشانگر برنامه‌های طولانی مدت آن برای نفوذ به تمام گوشی‌ها و تبلت‌های موجود در جهان است.

در ماه‌های اخیر اف.بی.آی در تلاش بوده تا اپل را مجبور به دسترسی به داده‌های ذخیره شده بر روی گوشی آیفون رضوان فاروق تروریست عامل تیراندازی‌های سال گذشته سن برناردینو در کالیفرنیا کند.

کارشناسان می‌گویند این اقدامات بهانه‌ای برای عادی شدن دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران است که بر روی گوشی‌های آیفون ذخیره شده است. به گفته آنها اف.بی.آی قصد دارد افکار عمومی را برای اقداماتی از این دست در آینده آماده کند.

به نظر می‌رسد سرسختی دو طرف در این پرونده موجب مداخله نهایی دیوان‌عالی ایالات متحده شود و لذا اپل و وزارت دادگستری آمریکا در حال طراحی استراتژی‌های حقوقی درازمدت برای رسیدن به اهداف خود در این منازعه هستند.
کد مطلب: 41914
نام شما
آدرس ايميل شما