۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲

قابلیت Do Not Track در سیستم‌های مایکروسافت غیرفعال شد

ایتنا - مایکروسافت برای نخستین بار Do Not Track را به صورت پیش‌فرض روی مرورگر اینترنتی Internet Explorer 10 فعال کرد.
قابلیت Do Not Track در سیستم‌های مایکروسافت غیرفعال شد


مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس گزینه Do Not Track را به صورت پیش‌فرض برای کاربران ویندوزی فعال نمی‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این تصمیم دو سال پس از آن صورت می‌گیرد که مایکروسافت برای نخستین بار Do Not Track را به صورت پیش‌فرض روی مرورگر اینترنتی Internet Explorer 10 فعال کرد تا جلوی فعالیت‌های شرکت‌های تبلیغاتی را بگیرد و در مقابل، توجه برخی حامیان حریم شخصی را به خود جلب کرد.

مایکروسافت با انتشار مطلبی روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد که تصمیم مذکور را مطابق با استانداردهای کنسرسیوم جهانی وب(WC3) اتخاذ کرده است که بر اساس آن گفته می‌شود کاربران می‌بایست از تنظیمات مرورگر و سیستم‌عامل خود در راستای بررسی شرکت‌های مختلف از فعالیت‌های اینترنتی آنها آگاهی داشته باشند.

البته مایکروسافت به کاربران خود قول داد که فعال و غیرفعال کردن این قابلیت به آسانی انجام شود و کاربران برای تغییر تنظیمات مرورگر جدید خود با مشکلی مواجه نشوند.

 

در این مطلب وبلاگی نوشته شد: «این تغییر زمانی لحاظ می‌شود که کاربران بخواهند برای نخستین بار رایانه شخصی جدید در اختیار بگیرند. همچنین، ‌زمانی که آنها بخواهند سیستم‌عامل یا مرورگر Internet Explorer را به‌روز کنند تغییر مذکور لحاظ خواهد شد.»

این طور که مایکروسافت گفته، قابلیت DNT از این پس هرگز به صورت پیش‌فرض روی نسخه‌های آتی سیستم‌عامل و مرورگر اینترنتی این شرکت فعال نخواهد بود.

این مسئله نشان می‌دهد که مرورگر جدید موسوم به Project Spartan که همراه با ویندوز ۱۰ روانه بازار می‌شود نیز قابلیت مذکور را به صورت فعال در اختیار نخواهد گرفت.
 
کد مطلب: 35293
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام