۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴

۴۰ درصد تحلیل کلان داده‌های سازمانی مبتنی بر سیستم‌های پردازش ابری

ایتنا - 71 درصد سازمان‌ها استقرار سیستم‌های تحلیلی و انتقال فعالیت‌ها به فضای پردازش ابری را نیازمند حفظ حریم شخصی و امنیت داده‌ها می‌دانند.
۴۰ درصد تحلیل کلان داده‌های سازمانی مبتنی بر سیستم‌های پردازش ابری


با وجود پیشرفت‌های فراوان در حوزه خدمات سازمانی، همچنان این سوال مطرح می‌شود که در کنار ابزارهای پیشرفته برای تحلیل داده‌ها، آیا استفاده از این قبیل ابزارها و نرم‌افزارها برای عموم سازمان‌ها ممکن خواهد بود یا خیر.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، بدیهی است که بهره‌مندی از ابزارهای پیشرفته تحلیل داده نیازمند وجود مهارت‌های سطح بالا، سیستم‌های مدیریت داده مقیاس‌پذیر و حافظه‌های ذخیره‌ساز مدرن است.

ابزارهای پردازش ابری درهای فراوانی را به‌روی سیستم‌های تحلیل داده باز می‌کنند و به‌خصوص سازمان‌های کوچک و متوسط که تاکنون قادر به استفاده از این گونه ابزارها نبودند، با کمترین سرمایه‌گذاری و حداقل مهارت‌های IT می‌توانند از این قبیل ابزارها بهره‌مند شوند.

مرکز تحقیقاتی O'Reilly Media با پشتیبانی Teradata در تازه‌ترین مطالعه خود دریافت ۴۰ درصد سازمان‌هایی که خود را یکی از متخصصان حوزه کلان داده‌ها(Big Data) می‌دانند، برای تحلیل در این زمینه از خدمات و سیستم‌های پردازش ابری بهره می‌برند.

 

بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه خدمات هوشمند سازمانی و ابزارهای تحلیلی نسخه‌های مختلف از محصولات خود مبتنی بر فضای پردازش ابری را ارائه می‌دهند و حتی برخی از انواع این محصولات در قالب نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات(SaaS) یا سرویس‌های مبتنی بر وب در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرند.

در این بررسی ۷۱ درصد سازمان‌ها اعلام کردند که استقرار سیستم‌های تحلیلی و انتقال فعالیت آنها به فضای پردازش ابری نیازمند حفظ حریم شخصی و امنیت داده‌ها می‌باشد و ۴۱ درصد سازمان‌ها نیز استقرار تمام سیستم‌ها به صورت داخلی را لازمه استفاده از آنها دانستند.

این بررسی بار دیگر نشان داد که امنیت داده‌ها مهم‌ترین اولویت سازمان‌ها برای استفاده از سیستم‌های پردازش ابری محسوب می‌شود و سیاست‌های امنیتی کنونی از جمله عواملی است که باعث می‌شود سازمان‌ها نتوانند فعالیت‌های خود را به سیستم‌های خارجی انتقال دهند.

در ۸۰ درصد موارد سازمان‌ها اعلام کردند انعطاف‌پذیری مهم‌ترین دلیلی است که استفاده از سیستم‌های پردازش ابری تحلیلی خارجی به ابزارهای درون‌سازمانی ارجحیت پیدا می‌کند.
همچنین،‌ ۶۲ درصد سازمان‌ها استقرار سریع‌تر را عامل برتری خدمات ابری دانستند و در ۳۹ درصد موارد هم بر کاهش هزینه‌های سازمانی تاکید شد.
 
کد مطلب: 34712
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام