۳
۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹

اجرای همزمان دو پروژه برای فیلترینگ هوشمند

طرح ملی فیلترینگ ارائه شد
ایتنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی از اجرای همزمان دو پروژه برای فیلترینگ هوشمند سایت‌های اینترنتی خبر داد.
اجرای همزمان دو پروژه برای فیلترینگ هوشمند


به گزارش ایتنااز مهر، محمدحسن انتظاری، در مورد برنامه های مدنظر برای اجرای فیلترینگ هوشمند سایت های اینترنتی اظهار داشت: در این زمینه دو پروژه تعریف شده است که به موازات هم در حال پیگیری است.


وی ادامه داد: طرح ملی فیلترینگ هوشمند توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده و هم اکنون این طرح در دست بررسی قرار دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه پروژه ای نیز به صورت جداگانه زیربار رفته و در مرحله اجرا قرار دارد افزود: این پروژه از سوی موسسه تبیان و دانشگاه شهید بهشتی تعریف شده و در حال اجرا است که موضوعی با ماموریت متفاوت از پروژه ملی فیلترینگ هوشمند است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: پروژه ای که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به اجرای آن است با پروژه ای که هم اکنون توسط موسسه تبیان در حال انجام است متفاوت بوده و هر یک از این پروژه ها با توجه به نیاز کشور و الزام و حساسیت موضوع، ماموریت متفاوتی دارند.

به گزارش مهر، پیش از این معاون وزیر ارتباطات از اجرای فیلترینگ هوشمند شبکه اینترنت با مدیریت یکپارچه و متناسب با شرایط کاربر خبر داد و گفت: هدفمند کردن فیلترینگ، احراز هویت کاربران در زمان دسترسی، استفاده از نرم افزارهای بومی شرکت های دانش بنیان و نیز تعیین دسترسی به اینترنت متناسب با شرایط کاربر از جمله برنامه های مدنظر برای مدیریت یکپارچه سامانه فیلترینگ کشور است.
کد مطلب: 33848
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
هدف از فیلترینگ هوشمند کاهش فیلترینگ و افزایش دسترسی نیست بلکه اعمال موثرتر فیلترینگ و محدودیت بیشتر است. دوستان امید واهی نداشته باشید.
رضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
تحمل هم حدی داره، چرا اینقدر پیگیر تجاوز به حریم خصوصی کاربران هستید؟!
کاربران دارای شعور هستند و خود می دانند به چه چیزی نیاز دارند لازم نیست شما مشخص کنید.
نمی دونم تا به حال قرآن خوانده اید یا نه !
لاتجسسو !
بهدخت
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا فیلتر؟ چرا به ابراز عقیده ی جوانان در فضای سایبری احترام گذاشته نمی شود؟ چرا تصور می کنند همه جوانان در فیسبوک کار غیر اخلاقی انجام می دهند؟ خیلی ها هستند پروفایل های ارزشی ، انقلابی و اخلقی دارند که امثال شان کم نیست .........چرا ترو خشک رو با هم می سوزانند؟ مگر تهاجم فرهنگی نیست؟ خوب باید مقابله ی و دفاع فرهنگی داشت. آیا فیلتر خودمان می شود دفاع؟ می شود مقابله ؟ خیر می شود انفعال خودمان.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام