۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲

نمایش برترین‌های تکنولوژی در برلین

ایتنا- آلبرت انیشتین در سال 1930 در افتتاحیه IFA گفته بود جریان برق خانگی نوع زندگی را عوض خواهد کرد و این اتفاق افتاد!
نمایش برترین‌های تکنولوژی در برلین



درحال حاضر ۷/۲ میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد و این رقم بسرعت در حال افزایش است.
با توجه به این که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۰درصد جمعیت جهان شهرنشین خواهند شد، در آن زمان دیگر وسایل هوشمند و ارتباط برخی از آنها با یکدیگر جوابگو نخواهد بود. در چنین سالی باید همه اجزای خانه حس کنند، یاد بگیرند و پاسخ دهند.

این، بخشی از سخنانBK Yoon مدیرعامل شرکت سامسونگ است که امسال سخنرانی افتتاحیه نودمین دوره نمایشگاه IFA برلین را که از ۵ سپتامبر آغاز به کار کرده و تا ۱۰ سپتامبر ادامه دارد به عهده داشت.

ازآنجا که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ سامسونگ به شرکت شماره یک در صنعت IT تبدیل ‌شود و حدود ۴۰۰ میلیارد دلار فروش داشته باشد، امسال سخنرانی افتتاحیه به مدیرعامل این شرکت رسید.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی، اشاره‌ای به سخنان آلبرت انیشتین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در سال ۱۹۳۰ داشت که معتقد بود جریان برق خانگی نوع زندگی را عوض خواهد کرد و اکنون این پیش‌بینی به واقعیت پیوسته است.

۴۵ میلیون خانه هوشمند در سال ۲۰۱۸
در این سخنرانی همچنین عنوان شد تا سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان حدود
۴۵ میلیون خانه هوشمند داریم و ارزش بازار این خانه‌ها به بیش از ۱۰۰میلیارد دلار خواهد رسید.

BK Yoonادامه داد: کنترل این خانه‌ها توسط تلفن هوشمند یک موضوع است و استفاده از تکنولوژی این خانه‌های هوشمند برای شکل دادن به کل جامعه، موضوعی جدیدتر و در واقع ایده‌ای بلندپروازانه است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

وی افزود: اگر نمایشگاه ۲۰۱۴ IFA محلی برای نمایش ماشین‌های لباسشویی هوشمند و سایر وسایل خانه است، ۲۰۲۴ IFA می‌تواند جایگاهی برای نشان دادن شیوه زندگی آن هم به صورت هوشمند باشد.

در بخش دیگری از این برنامه نیز Kent Larson که مسئول پروژه تحقیقی cityHOME است گفت: به دنبال آن هستیم تا فضای زندگی را در ۳۰۰ مترمربع به گونه‌ای هوشمند فراهم کنیم؛ خانه‌هایی که اتاق خواب،اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام و حتی دفتر کار در آن وجود داشته باشد و ساکنان آن، تنها با دیوارهای متحرک، میزهای قابل تغییر و... بتوانند به همه کارهای خود در این فضا رسیدگی کنند.

گفتنی است که این تغییرات درون ساختمانی قرار است از طریق فرمان‌های صوتی و تغییر چهره به تلفن‌های هوشمند و سایر وسایل الکترونیکی انجام شود.

IFA قدیمی‌ترین نمایشگاه صنعتی آلمان
IFA یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های صنعتی در آلمان محسوب می‌شود که از سال ۱۹۲۴ آغاز به کار کرده است تا شرکت‌های فناوری و تکنولوژی و سازندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی و کالاهای فناورانه را گرد هم جمع کند و علاقه مندان فرصتی به دست بیاورند تا جدیدترین ابداعات و نوآوری‌ها را در عرصه این کالاها به چشم ببینند.

این نمایشگاه از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۹ به صورت سالانه در برلین برگزار می‌شد ولی به دلیل جنگ جهانی دوم،چند سال در برپایی آن وقفه افتاد.

به این صورت که از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۹ این نمایشگاه فناورانه برگزار نشد و پس از جنگ جهانی دوم، محلی مشخص برای این نمایشگاه وجود نداشت و فرانکفورت،دوسلدورف و اشتوتگارت هم میزبانی این نمایشگاه را گاهی به عهده داشتند.
IFA از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۵ نیز به صورت دوسالانه برگزار شد هرچند پس از آن دوباره به رویدادی سالانه تبدیل شده و برلین میزبان دائمی‌آن شد و هر سال تکنولوژی‌های برتر روز در آن معرفی می‌شود.

امسال نیز IFA۲۰۱۴ برلین به محلی برای عرضه انواع گوشی‌های هوشمند،تبلت‌ها،انواع تلویزیون‌ با قابلیت‌های جدید، پرینترهای ۳بعدی، فناوری‌های پوشیدنی، اینترنت برای همه چیز و... تبدیل شده است و بیش از هزار و ۴۰۰ شرکت از ۳۲ کشور جهان و در هزار و ۲۰۰ غرفه محصولات خود را عرضه می کنند.

گفتنی است این پنجاه و چهارمین سالی محسوب می‌شود که برلین میزبان IFA است و امسال مساحت این نمایشگاه با احتساب فضای کنفرانس CityCube به ۱۵۰هزار مترمربع (۶/۱میلیون فوت‌مربع) رسیده است.

با توجه به محصولات ارائه شده در این نمایشگاه، انتظار می‌رود تعداد بازدیدکنندگان آن از مرز ۲۵۰ هزار نفر فراتر برود که بیش از نیمی‌از آنان در خرید و فروش این محصولات دستی دارند و بقیه هم مردمی‌هستند که به تکنولوژی علاقه مندند و می‌خواهند زودتر از همه گجت‌های جدید را امتحان کنند.

۴ میلیارد یورو قرارداد IFA
Gfuیک شرکت لوازم خانگی الکتریکی آلمانی انتظار دارد امسال قراردادهای این نمایشگاه به ۴میلیارد یورو معادل ۳/۵ میلیارد دلار برسد.

تحقیقات نشان می‌دهد حدود ۲۰ درصد آلمانی‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا پایان سال جاری گوشی هوشمند جدید، تبلت، دوربین دیجیتال یا وسایل صوتی با فناوری‌های نوین خریداری کنند و به همین دلیل می‌تواند در بازار کریسمس نقشی ویژه ایفا کند.

این موضوع در تلویزیون‌های مسطح نیز دیده می‌شود. در نیمه نخست سال جاری میلادی به دلیل نزدیک شدن به جام جهانی فوتبال، حدود ۴ میلیون تلویزیون به فروش رفت که خود سود سرشاری نصیب شرکت‌های فناورانه این کشور کرد.

انتظار می‌رود امسال نیز حدود ۴۶ میلیون وسیله که با اینترنت کار می‌کند در آلمان به فروش برسد که نسبت به سال گذشته ۱۲درصد بالاتر است.گفته می‌شود نیمی‌از این تعداد، گوشی هوشمند هستند و بعد از آن تلویزیون در جایگاه دوم قرار دارد و وسایل صوتی نیز در ردیف سوم جای گرفته‌اند.

محصولاتی تازه از شرکت‌های مطرح جهان
نمایشگاه IFA را زادگاه پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند می‌دانند و با توجه به زمان برگزاری آن،بسیاری معتقدند محصولات ارائه شده در این رویداد فناورانه می‌تواند تأثیری مستقیم بر رونق بازار کالاهای کریسمس داشته و تضمینی باشد برای افزایش میزان فروش این محصولات.

امسال نیز شرکت‌های مختلف آخرین ابداعات و ابتکاراتشان را راهی نمایشگاه کرده‌اند. یکی از این شرکت‌ها سامسونگ است که امسال با 4 Galaxy Note و فناوری‌های پوشیدنی همچون ساعت‌های هوشمند نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

شرکت سونی نیز با گوشی اندرویدی Sony Xperia Z3 و همچنین تبلت در این نمایشگاه حضور یافته است. در کنار این محصولات، شرکت‌های دیگر مانند Toshiba، Acer و Asus نیز حضور دارند.
توشیبا با لپ تاپ، مینی تبلت و تلویزیون‌های ۴K خوش درخشیده است. از دیگر شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه می‌توان به LG ، HTC، Nokia و Philips اشاره کرد که این شرکت‌ها کنفرانس‌هایی نیز در نمایشگاه امسال دارند.

شرکت HTC نیز گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های ویژه و دوربین‌های بسیار قدرتمند که با داشتن سنسورهایی بسیار حساس، برای گرفتن عکس‌های سلفی بسیار مناسب است را روانه بازار کرده تا از رقبای خود عقب نماند. نوکیا هم که توسط مایکروسافت خریداری شده است،امسال ۲گوشی در این نمایشگاه عرضه کرده است.

شرکت Philips هم با نخستین تلویزیون‌های منحنی۴K خود به این نمایشگاه آمده است. کاربران با این تلویزیون اندرویدی می‌توانند به تعداد زیادی اپلیکیشن در فروشگاه Google Play دسترسی پیدا کنند.

این شرکت همچنین اسپیکرهایی ارائه داده است که در تمام اتاق‌ها می‌توانید موسیقی را بشنوید. هدفون‌هایی هم که کمک می‌کند تا کمترین صدای اضافی به گوش شما برسد و موسیقی را کاملاً راحت گوش کنید از دیگر تازه‌های این شرکت است.

موتورولا نیز امسال فرصتی به دست آورده است تا از آخرین فناوری پوشیدنی خود یعنی ساعت هوشمند Moto 360 smartwatch و همچنین یک گوشی هوشمند رونمایی کند.

این نمایشگاه همچنین به محلی برای عرضه گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت تبدیل شده است که بخش عمده آن را شرکت Acer به عهده گرفته است.

این شرکت در بخش اسپیکرهایCD quality نیز حرفی برای گفتن دارد و همچنین لپ تاپ‌هایی با ویندوز ۸/۱ ارائه کرده است که مانیتور آن می‌تواند چرخش ۱۸۰ درجه داشته باشد و در ۶ جهت مختلف تغییر وضعیت بدهد.

Amazon نیز با محصولی مانندAmazon Fire TV و Asus با ساعت ZenWatch و همچنین لپ تاپ EeeBook X205 در این رویداد شرکت دارد. Asus همچنین باریک‌ترین Ultrabook جهان را ارائه داده است.

Lenovo نیز با لپ تاپ‌هایی که براحتی می‌توان با آنها بازی کامپیوتری انجام داد بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کرده است.

پاناسونیک هم آخرین تلویزیون ۸۵ اینچ 4K خود را که به آخرین تکنولوژی‌های روز مجهز است رونمایی کرد.
این نمایشگاه هر سال برگزار می‌شود و مردم می‌توانند در قالب آن با جدیدترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز آشنا شوند؛ فناوری‌هایی که هر روز در حال تکامل و تغییر است و چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند ذهن و ایده‌های خلاق را شکوفاتر کند.


منبع: روزنامه ایران

کد مطلب: 32232
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام