۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸

تازه‌های موبایل در نمایشگاه IFA 2014

ایتنا-بی‌شک هفته دوم شهریور برای دوستداران دنیای فناوری روزهای جنجالی و جذابی بوده است.
تازه‌های موبایل در نمایشگاه IFA 2014



هر سال در این روزها شرکت‌های تولید‌کننده محصولات فناوری از تمام نقاط دنیا در نمایشگاه «ایفا» گرد هم می‌آیند و آخرین محصولات خود را در معرض دید همگان قرار می‌دهند.


نمایشگاه IFA برای اولین بار در سال ۱۹۲۴ در آلمان برگزار شد. این نمایشگاه از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۷۴ به علت جنگ جهانی دوم برگزار نشد ولی جدا از آن تاریخ تقریبا هرسال به معرفی تکنولوژی‌های روز پرداخته است‌.


این نمایشگاه ۹۰ساله در ابتدا به عرضه لوازم مخابراتی اختصاص داشت اما کم‌کم تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی مانند تلویزیون و ضبط صوت هم به شرکت‌کنندگان پیوستند.

تا اینکه به مرور شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه هم پا به این عرصه گذاشتند و حالا دیگر سال‌ها است که برندهای مطرح دنیا در زمینه عرضه تلفن همراه حضور چشمگیری در IFA دارند.

امسال نیز این شرکت‌ها مانند سونی، سامسونگ و نوکیا ‌‌‌با حضور در نمایشگاه IFA، آخرین محصولات خود را معرفی کردند که در ادامه به معرفی مهم‌ترین این محصولات می‌پردازیم:

سامسونگ با مجموعه‌ای از تازه‌ها
سامسونگ در نمایشگاه IFA از Galaxy Note4 پرده‌برداری کرد. قلم S-Pen گلکسی نوت ۴ بارزترین خصوصیت این گوشی است که حالا به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده و دقت آن بالاتر رفته است.

از نکات جالب Galaxy Note۴ این است که این محصول به چند میکروفون و یک بلندگوی پیشرفته مجهز است که به ‌صورت خودکار میزان صدای محیط را می‌سنجد و با حذف صداهای مزاحم موجود در محیط، صدای گوشی را تنظیم می‌کند.

سامسونگ در این نمایشگاه علاوه بر گلکسی نوت ۴، گوشی گلکسی نوت اج، عینک گلکسی وی‌آر و ساعت هوشمند گلکسی اس را نیز معرفی کرد.

این شرکت درواقع با معرفی گوشی Galaxy Note Edge با لبه‌های گرد طرفداران خود را غافلگیر کرد. هرچند اخیرا شایعاتی درباره گوشی با لبه‌های گرد وجود داشت اما کسی منتظر معرفی آن در نمایشگاه ایفا نبود. خصوصیت منحصر به فرد نوت‌اج، نمایشگر خمیده آن است.

این گوشی از یک نمایشگر ۶/۵ اینچی به‌علاوه ۱۶۰ پیکسل اضافه در لبه خود بهره می‌برد که وضوح تصویر آن را به ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل با تراکم ۵۳۹ ppi می‌رساند.

نمایشگر این گوشي در سمت راست خود دارای یک لبه خمیده است که می‌توان از آن استفاده‌های زیادی كرد.


پرچم‌دار نوکیا همچنان با این نام
با آنکه در حال حاضر نوکیا متعلق به غول دنیای نرم افزار یعنی مایکروسافت است اما ظاهرا قرار نیست هیچ‌گاه نامش از ذهن دوستدارانش پاک شود چون مایکروسافت عزم خود را جزم کرده است که با استفاده از برند نوکیا سیستم عامل ویندوزفون را به یکی از سیستم عامل‌های مطرح در بازار موبایل و تبلت تبدیل کند.

مایکروسافت در ایفا یک پرچمدار به بازار موبایل معرفی کرد و آن نوکیا لومیا ۸۳۰ است.

شاید یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این گوشی قیمت آن باشد قیمت این پرچمدار ۳۳۰ یورو است. این قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۵ است که ۴۴۰ یورو قیمت دارد و در عین حال فاصله قیمتی بالایی هم با آی‌فون ۵ اس دارد که ۵۱۵ یورو قیمت دارد.

گوشی جدید نوکیا از آخرین پردازنده چهارهسته‌ای اسنپ‌دراگون بهره می‌گیرد و ۱۵۰ گرم وزن و ۵/۸ میلی‌متر پهنا دارد.
لومیا ۸۳۰ از یک صفحه نمایش پنج اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی (۱۲۸۰ در ۷۲۰) برخوردار است.

حافظه داخلی این گوشی ۱۶ گیگابایت است اما مایکروسافت ۱۵ گیگابایت هم فضای رایگان روی اینترنت به خریداران این گوشی ارائه می‌کند.

این موبایل از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی از نوع PureView برخوردار است که قادر به ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۴K است. مایکروسافت در کنار این گوشی یک شارژر وایرلس هم معرفی کرده که با این گوشی سازگار است.


سونی با دو تلفن همراه
سونی مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی جدید را در نمایشگاه IFA برلین معرفی کرد. مهم‌ترین محصول این شرکت‌ گوشی Z3 تازه‌ترین پرچمدار این شرکت بود.
این گوشی شباهت‌های زیادی به مدل پیشین خود دارد و با صفحه نمایش ۲/۵ اینچی و بهبودهایی در دیزاین و پردازنده و باتری پیدا کرده است.

گوشی Z3 با ضخمات ۳/۷ میلی‌متر و کاهش Bezel و صفحه‌نمایش شیشه طراحی شده و وزن آن ۱۵۲ گرم است. سونی در نمايشگاه برلین گفت که باتری این موبایل تا ۲ روز قادر به کارکرد است.

Z۳ مانند مدل پیشین خود کاملا ضد آب است و در شرایط استاندارد آن را می‌توان تا عمق ۵/۱ متری برای مدت ۳۰ دقیقه نگه داشت، به همین دلیل این گوشی نه‌تنها در برابر آب‌خوردگی‌های اتفاقی مقاوم است بلکه مثلا می‌توان در زیر دوش با آن فیلم هم دید (که برای خودش تجربه‌ای است) یا در زیر آب با آن عکس گرفت.

سونی در این نمایشگاه تلفن همراه دیگری با عنوان Xperia E۳ معرفی کرد. این گوشی دو سیم‌کارته مجهز به پردازشگر چهارهسته‌ای پیشرفته ۳Qualcomm® Snapdragon™ ۴۰۰ با سرعت ۲/۱ گیگاهرتز است.

صفحه نمایش این گوشی ۵/۴ اینچ و از باتری ۲۳۳۰ میلی آمپری هم برخوردار است. Xperia™ Z۳ Tablet Compact , SmartWear, Sony SmartBand Talk از دیگر محصولات سونی هستند که در نمایشگاه IFA معرفی شدند.


لنوو با پرچم‌دار جدیدش
شرکت لنوو هم پا به پای دیگر عرضه‌کنندگان تلفن همراه از آخرین تلفن‌های ‌هوشمند خود از جمله Vibe Z2 و Vibe X2پرده برداشت

Vibe Z2 را باید پرچمدار این کمپانی نامید که لقب اولین تلفن‌هوشمند اندرویدی ۶۴ بیتی لنوو را به خود اختصاص داده است. این تلفن ‌هوشمند از پردازنده‌ چهارهسته‌ای ۶۴ بیتی کوالکام بهره می‌برد که فرکانس کاری آن ۴/۱ گیگاهرتز است. لنوو این پردازنده‌ را در بدنه‌‌ای به ضخامت ۸/۷ میلی‌متر جای داده است.

استفاده از تراشه‌ ۶۴ بیتی به‌معنای همراهی این تلفن ‌هوشمند با جدیدترین نسخه‌ اندروید، یعنی اندروید L است. صفحه‌ نمایش ۲/۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰P ، حافظه‌ داخلی ۳۲ گیگابایتی، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی از ویژگی‌های این گوشی است.

تلفن ‌هوشمند Vibe X2 نیز از صفحه‌ نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی بهره می‌برد. تراشه‌ مورد استفاده در این تلفن ‌هوشمند متعلق به مدیاتک بوده و تراشه‌ جدید True8Core این کمپانی است. این تلفن‌ هوشمند نیز همچون Vibe Z2 از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت تلفن‌ هوشمند بهره می‌برد.

هواوی با تلفن هوشمند میان‌رده
شرکت هواوی برخلاف انتظار بسیاری از طرفدارانش در نمایشگاه ایفا تلفن هوشمند میان رد‌ه‌ای معرفی کرد که در بیشتر بخش‌ها از فلز ساخته شده است.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند که Ascend G7 نام دارد۵/۵ اینچ با وضوح ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل است. حافظه رم که هواوی برای G7 در نظر گرفته ۲ گیگابایت است و همچنین ۱۶ گیگابایت نیز حافظه ذخیره‌سازی داخلی در این گوشی به صورت پیش‌فرض تعبیه شده است که البته به وسیله کارت‌های میکرو SD قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت را دارد.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای همراه با چیپ پردازشی ۶۴ بیت Snapdragon ۴۱۰ که بر فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز تنظیم شده، دوربین ۱۳ مگاپیکسل همراه با لنز زاویه باز BSI، دوربین ۵ مگاپیکسل همراه با زاویه دید ۸۸ درجه‌ای در جلوی گوشی، توانایی ارتباطی 4G LTE برای اینترنت پر سرعت، ۳۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت باتری و رابط کاربری مخصوص EMUI ۳.۰، اشاره کرد.


کاترپیلار با گوشی زمخت و در عین حال محکم
کاترپیلار نیز به نوبه خود در نمایشگاه ایفا با گوشی جدیدش وارد عرصه شد. این گوشی که S50 نام دارد نمونه دیگری از محکم‌ترین گوشی اندروید با برند CAT است که نمایشگری نشکن و ضد ضربه دارد. کاترپیلار S50 دارای نمایشگری ۷/۴ اینچی و ۷۲۰ پیکسلی است.

پردازنده چهار هسته‌ای کورتکس A۷ این گوشی قدرت فرکانسی ۲/۱ گیگاهرتز دارد. دوربین هشت مگاپیکسلی به همراه فلش LED، حافظه ۸ گیگابایتی، اتصال نسل چهارم (LTE) و اندروید کیت‌کت ۴/۴ از جمله قابلیت‌های این گوشی به حساب می‌آید.

این گوشی لایه مجزایی برای پشتیبانی از صفحه نمایش در نظر گرفته و چند سطح بر مقاومت آن افزوده است. این برند به تازگی اپ استوری با بیش از هزار برنامه کاربردی را در نظر گرفته که می‌تواند نکته مثبتی در نظر کاربرانش باشد. ارزش این گوشی که لاستیک ضد شوک در قاب آن به کار رفته در بازارهای آمریکا ۵۰۰ دلار است.
کد مطلب: 32211
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام