۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱

چگونه کودکمان را از خطرات دنیای اینترنت آگاه کنیم ؟

ایتنا- دنیای اینترنت برای کودکان هم دنیای جذابی است اما بایدبدانند که آنجا هم مثل دنیای واقعی تهدیداتی وجود دارد.
چگونه کودکمان را از خطرات دنیای اینترنت آگاه کنیم ؟


به دلایل بسیار ما نمی توانیم به صورت دائم فعالیتهای اینترنتی فرزندمان را تحت کنترل داشته باشیم. یکی از این دلایل دسترس‌پذیری سریع، ساده و فوری اینترنت، از طریق ابزار و تجهیزات بی‌شمار متصل به شبکه جهانی وب است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، حتی اگر در سیستمهای شخصی و خانگی‌مان از نرم‌افزارهای قدرتمند فیلترینگ محتوا و اینترنت استفاده کنیم و روابط اجتماعی فرزندمان را هم تحت کنترل داشته باشیم باز هم همیشه خلوتی هست که آنها بتوانند قلمرو اختصاصی خود را در دنیای بزرگ مجازی تجربه کنند.

کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین قشر کاربران اینترنت هستند. اغلب آنها بی تجربه، کنجکاو، احساسی و از همه مهمتر "تنها" هستند و درست به همین دلیل هدف خوبی برای مجرمان و تبهکاران اینترنتی محسوب می شوند.

حالا بهره کشی و سوء‌استفاده از کودکان و نوجوانان، به یکی از زمینه‌های مهم جرایم سایبری تبدیل شده است. پس بهتر است بدانید که فرزند شما هم با بیشترین احتمال ممکن در معرض این تهدید عمده قرار دارد.

برای کاهش آسیب‌پذیری کاربران کم سن و سال و هم چنین افزایش اعتماد به نفس آنها در اینترنت، شرکت پاندا سکیوریتی، چند قانون ساده را به تمام پدرها و مادرهای جهان گوشزد کرده است.

این قوانین، به شکل یک نامه از طرف پدری به دختر نوجوانش ترسیم شده اند:

دخترک دلبندم، اینترنت، دنیای بزرگ و جذابی است؛ پر از سرگرمی و پر از مطالب خوب و آموزنده؛ حتی دوستان، آشنایان و خویشاوندان ما هم در این جهان بزرگ در کنارمان هستند. اما درست مثل جهان واقعی، در دنیای اینترنت هم خطرات و تهدیدهایی وجود دارد که تو باید از آن ها دوری کنی. برای مراقبت از خودت در این دنیای خیلی خیلی بزرگ تنها این چند قانون ساده را رعایت کن ...

۱- بر روی هیچ چیزی کلیک نکن ... اگر فکر می کنی که چیزی درباره‌اش نمی دانی

۲- بر روی هیچ چیزی کلیک نکن ... اگر فکر می کنی که من هم چیزی درباره‌اش نمی دانم

۳- بر روی هیچ چیزی کلیک نکن ... اگر دوست نداری که من درباره آن چیزی بدانم

۴- می خواهم درست به اندازه زمانی که به زمین بازی می روی و با سایر دوستانت تفریح می کنی، از اینترنت استفاده کنی؛ چون استفاده زیاد از اینترنت تو را از من دور می کند.

۵- با هیچ غریبه‌ای در اینترنت ارتباط برقرار نکن مگر این که تو و من او را از نزدیک دیده باشیم و به طور کامل بشناسیم

۶- اگر دوست داری با کسی در اینترنت آشنا شوی، به من کمی فرصت بده او را به طور کامل بشناسم تا موجب آزار و اذیت دختر عزیزم نشود.

۷- مراقب عکسها، فیلم‌ها و اطلاعات خصوصیت باش و آنها را از طریق اینترنت در اختیار هیچ کسی قرار نده؛ چون مکن است فرد دیگری اطلاعات تو را بدزدد و از آن ها سوء استفاده کند.

۸- مثل همیشه به من اعتماد داشته باش و مطمئن باش که هیچ کسی در دنیای بزرگ اینترنت، تو را به اندازه "من" دوست ندارد.

۹- و درنهایت اینکه در دنیای خیلی بزرگ اینترنت، من همه جا و همه وقت پشتیبان و همراه تو هستم. پس با اعتماد به نفس و محکم رفتار کن و اجازه نده از تو سوء استفاده شود.
کد مطلب: 30856
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام