۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴

هزینه حملات سایبری به کسب و کار‌ها افزایش یافته است

ایتنا- به همان میزان که میزان حملات زیاد می‌شود و امنیت کمتر می‌شود، میزان هزینه برای ترمیم اثرات مخرب آنها هم افزایش می‌یابد.
هزینه حملات سایبری به کسب و کار‌ها افزایش یافته است


برآوردهای یک شرکت عرضه‏‌کننده خدمات حرفه‏‌ای و شغلی در بریتانیا نشان می‌‏دهد هزینه حملات و آسیب‏‌های امنیتی برای کسب و کارهای تجاری افزایش یافته است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم وبه نقل از وب‏‌سایت theinquirer، شرکت پرایس‏‌واترهاوس کوپر ((Pricewaterhouse Coopers (PwC) که عرضه‏‌کننده خدمات شغلی و حرفه‌‏ای است دریافته است که علیرغم اینکه از تعداد حملات سایبری به کسب و کارهای تجاری کاسته شده است، هزینه و اثرات مخرب اینگونه حملات افزایش یافته است.

برآوردهای این شرکت نشان می‌‏دهد هزینه‏‌ای که این حملات و تهدید‌ها برای کسب و کارهای تجاری به همراه دارند، برای سومین سال متوالی افزایش یافته است.

برآوردهای این شرکت نشان می‌‏دهد هزینه نشت داده‏‌ها برای سازمان‏‌ها و کسب و کارهای کوچک به طور متوسط بین ۶۵ هزار تا ۱۱۵ هزار پوند و برای سازمان‏‌های بزرگ بین ۶۰۰ هزار تا ۱۵. ۱ میلیون پوند است. این شرکت همچنین دریافته است که ۸۱ درصد از سازمان‏‌های بزرگ اخیراً از نشت و سرقت داده‏‌ها آسیب دیده‌‏اند.

این رقم یک سال پیش ۸۶ درصد گزارش شده بود. تعداد شرکت‏‌ها و سازمان‏‌های کوچکی که امسال از این تهدید‌ها دچار آسیب شده‌‏اند ۶۰ درصد گزارش شده است که این رقم کمتر از ۶۴ درصدی است که سال گذشته اعلام شده بود.

شرکت PwC این برآورد را به سفارش وزارت تجارت، نوآوری و مهارت‏‌های بریتانیا (BIS) انجام داده است. دیوید ویلتز، وزیر علوم و دانشگاه‏‌های بریتانیا در این باره گفته است: علیرغم اینکه شرکت‌‏های بریتانیایی هنوز آماج اینگونه حملات قرار دارند، روند کاهشی که بر اینگونه حملات حاکم شده است ناشی از افزایش سرمایه‏‌گذاری کسب و کار‌ها در زمینه موضوعات امنیتی و نیز افزایش کمک‏‌هایی است که از جانب برنامه امنیت سایبری ملی بریتانیا صورت می‌‏گیرد.

بر اساس این یافته‏‌ها، یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب‌‏پذیری شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها از حملات و تهدیدات سایبری این است که کارکنان آن‌ها درک صحیحی از موضوعات و سیاست‏‌های امنیتی ندارند.

بنا بر یافته‌‏هایی که از این مطالعه به دست آمده است، ۷۰ درصد از سازمان‏‌ها و شرکت‏‌هایی که درک کارکنان آن‌ها از موضوعات امنیتی پایین است، به خاطر نشت داده‌‏های خود متحمل آسیب شده‌‏اند.
این در حالی است که این رقم در میان کسب و کارهایی که کارکنان آن‌ها درک بالایی از این آسیب‏‌ها دارند، ۴۱ درصد بوده است.

اندرو میلر، مدیر بخش امنیت سایبری شرکت PwC به شرکت‏‌های تجاری توصیه کرده است مهارت‏‌ها و ظرفیتی را که برای درک این آسیب‏‌ها و تاثیر آن بر کسب و کار‌ها لازم است، افزایش دهند.
کد مطلب: 30384
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام