۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷

پیشرفت آی.تی، سِمَت‌‏های جدیدی را به سازمان‏‌های دولتی می‌‏افزاید

ایتنا- صنعت IT، عرصه‌ نوپایی برای ظهور شغل‌ها و منصب‌های جدید است که به رشد و پویایی خواهدانجامید.
پیشرفت آی.تی، سِمَت‌‏های جدیدی را به سازمان‏‌های دولتی می‌‏افزاید


تحلیل‏گران شرکت پژوهشی گارتنر می‌‏گویند تا سال ۲۰۱۴ حدود ۲۰ درصد از سازمان‏‌های دولتی برای خود متصدی امور دیجیتالی خواهند داشت.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از گارتنر، توسعه و تحقق راهبردهای دولتی در زمینه فناوری‌‏های دیجیتالی باعث شده است فشار بر مدیران سازمان‏‌های دولتی بیشتر شود که این امر به ایجاد نقش‏‌ها و سِمت‌‏های جدیدی در این زمینه خواهد انجامید.

تحلیل‏گران این شرکت پژوهشی دریافته‏‌اند که تا سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ درصد از سازمان‌‏های دولتی افرادی را به سمت مدیریت امور مربوط به داده‏‌ها خواهند گماشت و ۲۰ درصد از سازمان‏‌ها نیز برای خود مدیر امور دیجیتال خواهد داشت.

به گفته تحلیل‏گران گارتنر، دارندگان سمت‏‌ها و نقش‌‏های جدید در بدنه سازمان‏‌های دولتی در کنار دارندگان نقش‌‏های قدیمی‌‏تری مثل مدیران آی.تی (CIO) و مدیران فناوری (CTO) فعالیت خواهند کرد.

بنا بر پیش‌‏بینی‏‌ها، دارندگان نقش‌‏های جدید در کوتاه‌‏مدت نیازمند همکاری‏‌های تنگاتنگی با دارندگان نقش‏‌های قدیمی‏‌تر خواهند بود، اما در بلندمدت برخی عوامل ممکن است تعادل بین این مسئولیت‏‌ها و سمت‏‌ها را تغییر دهد.

هم‌پوشانی نقش‏‌های قدیمی و جدید، عدم تمایز کافی بین مسئولیت‏‌های مربوط به مدیریت اطلاعات و کاهش حساسیت‏‌ها و تاکید‌ها در زمینه راهبرد دولت‏‌ها در زمینه امور دیجیتال از جمله عواملی است که به گفته تحلیل‏گران ممکن است توازن بین این مسئولیت‏‌ها را تغییر دهد.

ریک هوارد، مدیر بخش پژوهش‏‌های گارتنر نیز نقش متصدی امور مربوط به داده‏‌ها را آسیب‏‌پذیر‌ترین نقش دانسته و گفته علت این امر آن است که تنش‏‌های موجود مدیران آی تی و مدیران امور دیجیتال در زمینه مدیریت اطلاعات و داده‏‌ها تشدید خواهد شد.

تحلیل‏گران همچنین گفته‏‌اند در سه تا پنج سال آینده اختلافات بین متصدیان امور دیجیتال و مدیران آی تی نمود بیشتری به خود خواهد گرفت و آشکار‌تر خواهد شد. تا آن زمان، عملیات مربوط به فناوری‏‌ها و نیز برخی نوآوری‏‌های مربوط به این حوزه به مدیران امور فناوری و تکنولوژی واگذار خواهد شد و حوزه داده‏‌ها و اطلاعات همچنان میدان نبرد مدیران امور دیجیتالی و مدیران آی تی خواهد بود.

گارتنر انتظار دارد در سال‌‏های آینده اکثر سازمان‏‌های دولتی درک بیشتری از لزوم توازن بین اطلاعات داخلی خود و اطلاعات موجود در شبکه‏‌های اجتماعی و سایر منابع اطلاعاتی غیرقابل کنترل خواهند داشت.
کد مطلب: 28247
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام