۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۵

بازار ۲۰ میلیارد دلاری در انتظار فناوری‌های پردازش ابری

ایتنا- یک شرکت پژوهشی پیش‏‌بینی کرده است حجم بازار فناوری‏‌های پردازش ابری تا سال ۲۰۱۶ به ۲۰ میلیارد دلار برسد.
بازار ۲۰ میلیارد دلاری در انتظار فناوری‌های پردازش ابری


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‏‌سایت هرالد آنلاین، شرکت پژوهشی معروف به «۴۵۱ ریسرچ» (۴۵۱ Research) پیش‌‏بینی کرده است بازار فناوری‏‌های پردازش ابری تا سال ۲۰۱۶ با رشد سالانه ۳۶ درصد به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید. 


این شرکت در پژوهش خود بازار انواع راهکارهای پردازش ابری مثل «عرضه نرم‌‏افزار در قالب خدمات» (SaaS)، «عرضه پلت‏فرم در قالب خدمات» (PaaS)، و «عرضه زیرساخت‏‌ها در قالب خدمات» (IaaS) را پیش‌‏بینی کرده است. 

بر اساس این گزارش، راهکارهای IaaS در سال ۲۰۱۲ بیش از نیمی از بازار راهکارهای پردازش ابری عمومی را از آن خود کرده بود. پیش‏‌بینی می‌‏شود بازار این نرم‏‌افزار‌ها تا سال ۲۰۱۶ با نرخ ۳۷ درصدی به رشد خود ادامه دهد. 

راهکارهای PaaS نیز در سال گذشته حدود یک چهارم از کل بازار فناوری‌‏های پردازش ابری را به خود اختصاص داده بود و تا سال ۲۰۱۶ با رشد شتابنده ۴۱ درصدی همچنان به شکوفایی خود ادامه خواهد داد. 

سهم بخش راهکارهای SaaS نیز از درآمدهای این بازار در سال گذشته ۲۵ درصد بوده است و پیش‏‌بینی می‌‏شود این بازار با رشد ۲۹ درصدی به پیش‌روی خود ادامه دهد. 

این شرکت در گزارش خود وضعیت و جایگاه شرکت‌‏های عرضه‌‏کننده راهکارهای پردازش ابری را نیز بررسی کرده است. بنا بر این گزارش، بخش زیادی از بازار فناوری‏‌های پردازش ابری در اختیار شرکت‏‌های تجاری سهام عام خواهد بود. 

این شرکت‏‌ها ۲۳ درصد از کل فروشندگان راهکارهای پردازش ابری را تشکیل می‌‏دهند، اما همین ۲۳ درصد بیش از ۷۸ درصد بازار را در اختیار خود دارند. برآورد‌ها نشان می‌‏دهد بخش زیادی از شرکت‏‌های عرضه‏‌کننده راهکارهای پردازش ابری درآمدی کمتر از ۵ میلیون دلار دارند و فقط ۲۵ درصد از آن‌ها درآمدی بین ۵ میلیون تا ۵۰ میلیون دلار دارند. 

این شرکت‏‌ها جز بخش‌‏های میانی بازار محسوب می‌‏شوند. در این میان فقط چند شرکت توانسته‏‌اند در سال ۲۰۱۲ بیش از ۷۵ میلیون دلار درآمد داشته باشند.
کد مطلب: 27225
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام