۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۶

نگاهی به توسعه کیف پول الکترونیکی در هند

ایتنا- با گسترش موبایل تقاضا برای پرداختهای آنلاین افزایش پیدا کرده است.
نگاهی به توسعه کیف پول الکترونیکی در هند




هم زمان یکی از مشکلات نقل و انتقال الکترونیکی نبود اعتماد و بروز مشکل هنگام نقل و انتقال پول به روش دیجیتال بدلایل امنیتی است که پرداختهای آنلاین را سخت تر می کند. 


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین،‌ تجربه کیف الکترونیکی Mobikwik در هند آینه ای از این مشکلات است که توسط بیپین پریت سینگ ۳۲ ساله از زمان تاسیس آن یعنی سال ۲۰۰۹ با همکاری اوپاسانا تاکو تجربه شده و اینک با دربرگرفتن تمامی پلتفورم ها هر نوع نقل و انتقال الکترونیکی و آنلاین را انجام داده و بعنوان برترین کیف الکترونیکی و دیجیتال در هند شناخته می شود.

تمام نقل و انتقال ها در Mobikwik از طریق کیف پول مجازی تعریف شده صورت می گیرد. اضافه کردن پول به کیف مجازی اجازه خرید آنلاین و استفاده از سرویس های مشابه را با اپ مخصوص روی موبایل، از طریق وب سایت اینترنتی، اس ام اس و یا زنگ زدن به شماره تلفن مخصوص می دهد.

شارژ تلفن همراه، پرداخت قبوض آب و برق و گاز و بیمه و مالیات، پیش پرداخت برای شماره های اعتباری، خرید شارژ، شارژ کارتهای دیتا و اینترنت، تلویزیون و DTH، پرداخت شارژ ماهیانه خط اینترنت از خدمات تعریف شده در Mobikwik است.

Mobikwik اپ مخصوص روی آندورید و آی او اس اپل نیز دارد و کاربران بوسیله این اپلیکیشن می توانند قهوه انلاین سفارش دهند، خرید کنند(از سایت ebay و yebni.com) و نیز برای مسافرت خود اقدام آنلاین انجام دهند (makemytrip)

"سریعترین راه برای آزادی از طریق موبایل" اصطلاحی است که در برند Mobikwik نهفته است تا کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن از خدمات کیف پول الکترونیکی بهره مند گردند.

موسس این کیف، بیپین، ۷ سال در کمپانی هایی نظیر اینتل، انویدیا و freescale کار کرده و بعدا سعی کرده تا استارت آپ startup company خود را تاسیس کند و کلی فشار و مشقت را در این راه تحمل کرده است. گردش مالی کیف الکرونیکی Mobikwik بیش از ۱ میلیارد روپیه بوده و نزدیکترین رقیب به خود را Airtel Money می بیند که پشت سر آن اپراتور بزرگ Airtel کار می کند.

تعداد کاربرانی که از Mobikwik استفاده می کنند از Airtel Money بیشتر است که به گفته بیپین نشانه اعتماد بیشتر کاربران به خدمات کیف پول الکترونیکی عرضه شده توسط Mobikwik است.

نسخه آندرویدی Mobikwik در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد و تاکنون به عنوان سریعترین اپ در بخش دانلود، بیش از ۵۰۰ هزار مشتری داشته است.

کمپانی به ۹۴۵ میلیون کاربر موبایل در هند نگاه می کند که توانایی اتصال به وب را داشته و در آینده چنین خدماتی را نیاز دارند.

خرید بلیط سینما، خرید کتاب مورد علاقه و یا قهوه در کنار پرداخت قبوض آب و برق و گاز و ... باعث شده تا خدمات این کیف پول الکترونیکی بیش از پیش مورد توجه واقع شود. 

پروسه های پرداخت نت-بانکینگ net banking یا کارتهای اعتباری credit cards با توجه به وجود ۶۰ تا ۷۰ موسسه بانکی و مالی اعتباری که هر کدام تجربه و راه و روش مخصوص به خود را دارند، باعث کند شدن سیستم پرداخت های الکترونیکی در هند شده است و قطعا عملیات شارژ کردن کیف پولی Mobikwik و پرداخت آنی با زدن یک کلیک، می تواند انگیزه خوبی برای کاربرانی که از این نوع سیستم های پیچیده فرار می کنند، باشد.

آنچه پروژه هایی مانند Mobikwik را موفق و معتبر می سازد، قرار گرفتن آنها به صورت اپلیکیشن روی موبایل است که کاربران همیشه در حال حرکت و سیار را قانع می سازد از چنین سرویس هایی استفاده کنند.

برای کاربر موبایل دارای گوشی هوشمندو تبلت در خیابان و قطار و هتل و ... ساده تر ان است که از طریق یک اپلیکیشن مطمئن نقل و انتقال روزانه مالی خود را انجام دهد.

بیش از یک دهه قبل تجارت الکترونیک مبتنی بر وب توسعه یافت و اینک موبایل-کامرس (تجارت به صورت سیار) از طریق تلفن همراه و اس ام اس و IVR و ... در حال جایگزینی است. 

***
{کیف پول الکترونیکی ابزاری الکترونیک محسوب شده که اجازه نقل و انتقال مالی به صورت دیجیتال را برای تجارت الکترونیکی فراهم می سازد. خریدهای آنلاین از طریق کامپیوتر، موبایل و گوشی های هوشمند و یا خرید با گوشی هوشمند در یک فروشگاه به شیوه جدید شناسایی کاربر و میزان موجودی در کیف تعبیه شده روی گوشی و لمس یا اتصال آن به ترمینال بی سیم در زیر مجموعه کیف پول الکترونیکی جای می گیرد. عملیات تایید و تصدیق خریدار و فروشنده می تواند از طریق پروتکل های جدید ارتباط سطح نزدیک یا NFC به صورت ترمینال بی سیم مستقر در فروشگاه و یا در محیط خریدهای بدون اسکناس و از طریق دیجیتال نیز جزو تعاریف جدید کیف پول الکترونیکی به شمار می رود. نرم افزارهای واسط و یا اپلیکیشن هایی که برای این کار روی ابزارهای مختلف نصب می شود، امن بوده و حین نقل و انتقال پول، رمزگذاری شده تا کاربر با خیال راحت خریدهای خود را انجام دهد. نزدیک کردن کارت اعتباری ویژه به دستگاههای مخصوص و شناسایی خریدار به صورت خودکار از دیگر انواع کیف های پول الکترونیکی محسوب می شود. برخی گوشی های هوشمند جدید در خود اپ های مخصوص از قبل تعریف شده دارند که توانایی NFC داشته و کار نقل و انتقال پول آسان تر انجام می شود. سیستم پرداخت موبایل M-PESA و Mastercard PayPass از جمله ابزار جدید هستند که در خدمت کاربران قرار گرفته تا در امر نقل و انتقال پول به صورت دیجیتال و الکترونیکی تسهیل سازی شود.}

کد مطلب: 27185
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام