۲
۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
یک کارشناس در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد:

اذیت کاربران با اینترنت بی‌کیفیت

ایتنا- اینترنت در دنیا، یک راه حل برای انجام برخی کارهای روزمره است. البته در ایران هم می‌تواند باشد اما با اعمال شاقه. مثلا شما تصور کنید سرعت کند و کلافه‌کننده اینترنت را. یا قطعی‌های مکرر. گاهی اینترنت در ایران معضل است.
اذیت کاربران با اینترنت بی‌کیفیت


یک کارشناس در کنار سرعت پایین اینترنت به کیفیت آن اشاره کرد و گفت: سرعت اینترنت مقوله‌ای جدا است و کیفیت مقوله‌ای دیگر حتی اگر سرعت هم بالا باشد ولی سرویس بی‌کیفیت، کاربر را اذیت خواهد کرد.



به گزارش ایتنا از ایسنا، وارتانیان  اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر سرعت پایین سرویس‌های اینترنتی کیفیت چندان مناسبی ندارند. در این بین من کیفیت اینترنت را در POCKET LOSTها می‌بینیم که چندان در باز کردن صفحات اینترنتی مشخص نیست و خود را در تماس‌های اینترنتی نشان می‌دهد. برای مثال هنگام گفت‌وگو کاربر با قطعی‌های بازه‌ای و یا نویز روی صدا مواجه می‌شود و همین امر کیفیت را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.


وی در ادامه اشاره‌ای به انحصاری بودن ورود پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت داشت و گفت: متاسفانه در اساس‌نامه شرکت زیرساخت آمده است که این شرکت تنها باید متولی اینترنت باشد درحالی که نه این‌که امور اپراتوری را به دست گیرد ما بارها نسبت به این موضوع شکایت کرده‌ایم.


وارتانیان با اشاره به بالا بودن قیمت اینترنت نسبت به سایر کشورهای منطقه گفت:‌ اگر شرکت‌های خصوصی ورود پهنای باند به کشور را به عهده بگیرند رقابت افزایش خواهد یافت همین امر باعث کاهش قیمت خواهد شد.


این کارشناس در پایان راهکار کاهش قیمت و افزایش کیفیت را این گونه مطرح کرد: اگر به شرکت‌های خصوصی اجاره‌ داده شود که پهنای باند را وارد کنند و تعداد آن‌ها را هم چه در زمینه اینترنت و چه در زمینه تلفن اینترنتی افزایش پیدا کند شاهد کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت سرویس‌های اینترنتی خواهیم بود.
کد مطلب: 27120
نام شما
آدرس ايميل شما


قربانعلی
feedback
دوست عزیز جدیدا بالا رفتن سرعت به ضرر کاربران و به نفع بعضی ها شده میدانی چرا چون اینترنت رو کردن حجمی و مثلا اگر 20 گیگ حجم اینترنت بخری و سرعتت 2 مگ باشه این حجمت رو تویه 2 یا سه روز از دست میدی و باید دوباره حجم اضافه خریداری کنی این 20 گیگ قیمتش میشه 51 هزار تومان و خرید هر گیگ حجم اضافی میشه 4500 یا 4000 هزار تومان و امکان داره کاربران هر لحظه که حجمش تموم بشه هی شارژ کنه هی شارژ کنه میدانی چقدر به ضرر کاربرانه میدانی چی سودی روانه جیب اینها که اینترنت رو به روز سیاه نشاندن میکنید پس نتیجه میگیریم که اینها اگر قیمت رو درست کنند سرعت رو پایین میارند و اگر سرعت رو درست کنند قیمت رو بالا میبرند پس همیشه سر ما کاربران بی کلاه میمونه تا روز قیامت و جیب اینها پر تر از قبل میشه بهتر از دیروز و بهتان قول میدم هیچ وقت اینترنت ایران درست نمیشود که نمیشود و تا اخر باید بسوزیم و بسازیم
فرشاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
با آقای قربانعلی کاملا موافقم.
در ضمن بهترین معیار برای سنجش کیفیت اینترنت نرم افزارهای realtime هستند. مثل بازیهای آنلاین و همچنین ارتباطات صوتی و تصویری از طریق اینترنت. دوستانی که به بازیهای آنلاین علاقه دارن با تمام وجودشون اینترنت بی کیفیت رو حس میکنن. پینگ بالا . پکت لاست . جیتر بالا و خیلی اوقات هم قطعی کامل در بازه های زمانی 5 تا 15 ثانیه.
این تصویر مربوط به یک روز خوب از اینترنت منه. همونطور که میبینید قطعی های مکرر و پینگ بالا به خوبی وضعیت اینترنت رو تشریح میکنه. البته مقداری هم بستگی به مرکز مخابراتی و آی اس پی مورد استفاده داره و اینکه در کجای کشور از اینترنت استفاده میکنید. جالب اینجاست که بعضی از آی اس پی ها تا پینگ حدود 500 میلی ثانیه رو نرمال میدونن !!
http://tinyurl.com/madnebb
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام