۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۱

اپراتورهای اینترنتی ملزم به ايجاد سامانه سنجش سرعت و كيفيت شدند

ایتنا- اپراتورها موظف به قراردادن سامانه سنجش سرعت و کیفیت در پایگاه اینترنتی خود هستند و بدین طریق می‌توانند به میزان رضایت کاربران از خدمات خود پی ببرند.
اپراتورهای اینترنتی ملزم به ايجاد سامانه سنجش سرعت و كيفيت شدند


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتورهاي اينترنتي را به ايجاد سامانه سنجش سرعت و كيفيت در پايگاه اينترنتي ارائه دهندگان خدمات ملزم کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي اعلام كرد: تمامي اپراتورهاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت موظف هستند سامانه سنجش سرعت و كيفيت مورد تائيد رگولاتوري را در پايگاه اينترنتي خود قرار دهند تا امكان اندازه‌گيري پارامترهاي كيفي و كمي سرويس را براي كاربران خود مهيا كنند.

اين سامانه بايد در نقاط تست شبكه خود اپراتور قرار داشته باشد و در زمان افت كيفي و كمي سرويس، به طور دقيق، بروز اختلال از داخل يا خارج شبكه را مشخص كند.

ايجاد اين سرويس نبايد باعث اعمال ترافيك يا هزينه‌هاي اضافي براي مشتريان شود.

براساس این اعلام سامانه‌هاي سنجش سرعت كه در سايتهاي مختلف غيراپراتورها قرار دارند تاكنون موفق نشده‌اند تائيد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي را دريافت كنند و به دليل نقص‌هاي عمده‌اي كه دارند نمي‌توانند مبناي عملكرد و رتبه‌بندي اپراتور و يا مرجع مستند براي رسيدگي به شكايات و اعتراض كاربران باشند.

براین اساس رگولاتوري مرجع ناظر بر رعايت مفاد پروانه و مصوبات كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات از سوي اپراتورها بوده و هرگونه اظهارنظر درباره مقايسه كيفيت و سرعت خدمات اپراتورها و رتبه‌بندي آنها از سوي ساير مراجع، نامعتبر و غيرقابل استناد است.
کد مطلب: 26703
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام