۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۹
با برگزاری سمیناری نیم روزه

الگوی مرجع امنیت اطلاعات معرفی شد

ایتنا - مطابق «الگوی مرجع امنیت اطلاعات» نیروی انسانی، فرآیند، تکنولوژی و سازمان در رئوس یک هرم قرار می‌گیرند و به عنوان شاخص‌های اساسی امنیت اطلاعات شناخته می‌شوند.
الگوی مرجع امنیت اطلاعات معرفی شد

 
با برگزاری سمیناری توسط شرکت‌های تجارت امن خاورمیانه، سیف سافت (پارس ایمن نرم‌افزار) و فدک رایان الگوی مرجع امنیت اطلاعات برای مدیران IT بیش از ۱۵۰ شرکت دولتی و خصوصی معرفی شد. 

به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت تجارت امن، در این سمینار که ۱۷ تیرماه در هتل بین‌المللی لاله تهران برگزار شد، مدیران فنی شرکت‌های سیف سافت و فدک رایان به همراه مدیران شرکت تجارت امن به معرفی راهکارهای امنیت فناوری اطلاعات پرداختند. 

اولین سخنران سمینار مدیر فنی و خدمات پس از فروش شرکت سیف سافت بود. سعید گردش که موضوع معرفی اصلی سمینار یعنی «الگوی مرجع امنیت اطلاعات» را جهت سخنرانی خود انتخاب نموده بود، به معرفی مدل کسب و کار برتر در حوزه امنیت اطلاعات که توسط موسسه ISACA طراحی شده است، پرداخت.
این مدل که بر اساس استانداردهای مطرح حوزه امنیت اطلاعات همچون ISO ۲۷۰۰۰ series، NIST-SP ۸۰۰-۵۳ و PCI DSS طراحی شده است، الگویی مرجع جهت حفظ امنیت اطلاعات ارائه می‌نماید.

مطابق این مدل نیروی انسانی، فرآیند، تکنولوژی و سازمان در رئوس یک هرم قرار می‌گیرند و به عنوان شاخص‌های اساسی امنیت اطلاعات شناخته می‌شوند.
این مدل به پارامترهای فرهنگ، نحوه حاکمیت، معماری شبکه، برپایی شبکه، پشتیبانی و عوامل انسانی هم به عنوان نحوه ارتباط شاخصه‌های اساسی امنیت توجه کرده و نحوه ارتباط آنها را در یک سازمان بررسی می‌کند.
در این سمینار شرکت کنندگان در رابطه با ساختار امنیتی یک سازمان و نحوه ارتباط اجزای آن با یکدیگر در این مدل آشنا شدند. 

قسمت بعدی این سمینار نیم روزه، معرفی UTM به عنوان یک محصول مورد نیاز جهت حفظ امنیت شبکه بود.
در این بخش فرزاد کوکب زاده، مدیرعامل شرکت فدک رایان و هومن خوشوقتی، مدیرفنی شرکت تجارت امن به بیان مطلب پرداختند. «معرفی امکانات یک UTM استاندارد» ، «نحوه استفاده از UTM در شبکه سازمان‌ها» و «نقش UTM در حفظ امنیت سازمان‌ها» از رئوس اصلی مطالب این بخش بودند. 

بخش بعدی همایش معرفی UTMهای Clavister بود. سخنان فرزاد کوکب زاده و سعید گردش این بار به بیان ویژگی‌های Clavister اختصاص داشت.
این قسمت از همایش برای کارشناسان جذابیت بسیاری داشت، چرا که بسیاری از شرکت‌کنندگان در این سمینار تمایل داشتند با این تازه وارد بازار امنیت در ایران آشنا شوند.

به گفته این کارشناسان UTMهای Clavister تمامی امکاناتی که از یک UTM استاندارد انتظار داریم را در خود دارد.
در این بخش راهکارهای Clavister برای حفظ امنیت شبکه نیز بررسی شد. مسدود کردن وبگردی‌های نامطلوب، مانیتور ترافیک شبکه، جلوگیری از ورود ویروس‌ها، تروجان‌ها، کرم‌ها(worms) و جلوگیری از حملات Dos و logic بمب از جمله این راهکارها بود. 

از جمله ویژگی‌های ممتاز UTMهای Clavister بدنه آلومینیومی، طراحی منحصر به فرد، تنوع محصولات، استفاده از سیستم عامل انحصاری این محصول، سرعت بسیار بالا، محدوده کنترل بسیار زیاد و سادگی کنسول مدیریتی است.
در ضمن در بخشی از سالن برگزاری سمینار تعدادی از UTMهای Clavister جهت نمایش به کارشناسان قرار گرفته بود که این بخش توجه زیادی را به خود جلب نموده بود و در زمان پذیرایی میان برنامه علاقمندان زیادی از این محصولات بازدید نمودند. 

معرفی GFI بخش دیگر این سمینار را به خود اختصاص داد. هومن خوشوقتی این بار به همراه رضا فروتن، رئیس هیات مدیره شرکت فدک رایان بر روی سن حضور پیدا کرده بودند تا ۷ محصول منتخب GFI برای مدیریت و حفظ امنیت شبکه را معرفی نمایند.
GFI MailArchiver جهت آرشیو ایمیل، GFI Mail Essentials برای حفاظت در برابر هرزنامه‌ها و حفاظت در برابر تهدیدات ایمیلی، GFI FaxMaker برای مدیریت ارسال و دریافت اتوماتیک فکس از محصولات مناسب برای حوزه پیام رسانی بودند که در این همایش معرفی شد.

کارشناسان در این قسمت از سمینار برای حوزه مدیریت، GFI WebMonitor را با امکان کنترل بر وبگردی کاربران و GFI EventManager را برای مدیریت وقایع سیستم و همچنین نظارت بر داده‌ها پیشنهاد نمودند.
GFI LanGuard با امکان مدیریت وصله‌های امنیتی، ارزیابی آسیب‌پذیری‌ها و بازرسی شبکه وGFI EndPointSecurity با امکان کنترل جامع بر استفاده از ذخیره‌سازها مانند ipodها، USBها و دیگر تجهیزات قابل حمل، دو محصول معرفی شده در این بخش برای امنیت بود. 

سمینار با بررسی یک پروژه نمونه ادامه پیدا کرد. در این بخش مشاور امنیت مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی در ابتدا به معرفی ساختار شبکه این مجموعه که شامل چندین شرکت در شهرهای مختلف ایران می‌باشد، پرداخت.
وی سپس با اشاره به نحوه مدیریت و همچنین حفظ امنیت شبکه این سازمان، پروسه انتخاب UTM مناسب را تشریح و دلایل مستند خود را برای انتخاب محصول Clavister در این سازمان تشریح نمود. 

در انتهای این سمینار هم فرزاد شهنازیان و فرزاد کوکب زاده، مدیران عامل شرکت‌های سیف سافت و فدک رایان، در کنار شهرام آذرور، مدیر شبکه فروش Clavister و GFI در شرکت تجارت امن بر روی سن حضور یافتند و در رابطه با برخی سئوالات مطرح شده توسط حضار که از سوی مجری مراسم خانم عامری مهر پرسیده می‌شد، به اختصار توضیحاتی را ارائه دادند.
کد مطلب: 26847
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام