۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۳

تحلیل بازار نرم‌افزار در اروپا

ایتنا - در سال 2011 سود بازار نرم‌افزاری اروپا به 37.2 میلیارد یورو رسید.


شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات که در خاک اروپا قرار گرفته‌اند، به مرور زمان از قدرت، رشد، درآمدزایی و استحکام بیشتری برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وال استریت ژورنال، هفتمین گزارش سالانه شرکت Truffle Capital نشان می‌دهد که ۲۵ شرکت برتر نرم‌افزاری در اروپا، ۷۵ درصد سود این بازار را به خود اختصاص داده است.

این رقم در سال گذشته ۶۳ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۱ سود بازار نرم‌افزار در اروپا با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال پیش از آن، به رقمی بالغ بر ۳۷.۲ میلیارد یورو (۴۷.۶ میلیارد دلار) رسید.

برنارد لوئیس روکوئس (Bernard-Louis Roques) بنیانگذار و یکی از مدیران شرکت فرانسوی Truffle Capital معتقد است یکی از دلایل رشد سوددهی تولیدکنندگان نرم‌افزار در اروپا، استفاده گسترده از تحقیق و پژوهش در این شرکت‌هاست.

وی می‌گوید آنها به این شیوه می‌توانند راه خود را برای کسب سود در آینده هموار سازند.

این کارشناس صنعت فناوری اطلاعات بر این باور است که آن دسته از شرکت‌هایی که در حوزه تحقیق و توسعه (R&D) سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، دیر یا زود سوددهی خود را از دست خواهند داد.

در این گزارش، SAP برترین شرکت نرم‌افزاری اروپا شناخته شده است.

این شرکت آلمانی ۳۸ درصد سود این بازار را در اختیار خود دارد.

در انگلیس، آلمان و فرانسه به ترتیب ۲۲، ۱۵ و ۱۷ شرکت عمده نرم‌افزاری فعالیت می‌کند و سهم این سه کشور از سود تولید نرم‌افزار، به ترتیب ۱۴.۸، ۴۸.۸ و ۱۰.۹ درصد گزارش شده است.

آقای روکوئس دلیل سهم اندک فرانسه از این بازار رو به رشد را سیاست‌های دولت این کشور می‌داند.

وی اظهار داشت اگر چه صنعت نرم‌افزار عامل بسیاری خوبی در رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی به شمار می‌رود ولی فرانسه در این حوزه فاقد سیاست صنعتی (industrial policy) است.

سیاست صنعتی به مجموعه راهکارها و سیاست‌هایی اطلاق می‌شود که دولت‌ها برای رشد و تقویت صنایع اتخاد می‌کنند.

این کارشناس نرم‌افزار گفت: دولت فرانسه به شیوه‌های مختلف و متعدد از دیگر صنایع مثل صنعت خودروسازی حمایت می‌کند ولی وقتی نوبت به نرم‌افزار می‌رسد، هیچ نوع سیاست صنعتی مشاهده نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سیاست مالیاتی فرانسه رشد اقتصادی این کشور را در آینده به خطر می‌اندازد، خاطرنشان کرد: مالیات در فرانسه حالت تنبیهی به خود گرفته و مردم را از سرمایه‌گذاری بازداشته است.

با این حال آقای روکوئس، عدم پشتیبانی از فعالان عرصه نرم‌افزار را فقط محدود به فرانسه ندانست و
آن را به تمام کشورهای اروپایی تعمیم داد.

کد مطلب: 24288
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام