۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۰

مؤسسات انرژی تازه‌ترین هدف حملات سایبری

ایتنا - از جمله این مؤسسات و شرکت‌ها می‌توان به یک شرکت انرژی کانادایی، یک شرکت بزرگ نفتی در فیلیپین و چندین شرکت مشابه اشاره کرد که همگی از ماه آوریل به این سو مورد حمله قرار گرفته‌اند.


هکرها با سوءاستفاده از یک تروجان کنترل از راه دور به نام «میراژ» تعداد زیادی از شرکت‌ها و مؤسسات فعال در بخش انرژی را هدف گرفته اند.

به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی سی ورلد، از جمله این مؤسسات و شرکت‌ها می‌توان به یک شرکت انرژی کانادایی، یک شرکت بزرگ نفتی در فیلیپین و چندین شرکت مشابه اشاره کرد که همگی از ماه آوریل به این سو مورد حمله قرار گرفته‌اند.

یافته‌های Secure Works Counter Threat وابسته به شرکت دل نشان می‌دهد این دومین بار در یک سال اخیر است که شرکت‌های بزرگ بخش انرژی و نفت مورد حملات گسترده سایبری قرار گرفته‌اند.

محققان این شرکت در ماه فوریه هم از حملاتی مطلع شده بودند که با استفاده از تروجان‌های قابل کنترل از راه دور انجام شده بودند.

در حملات یاد شده شرکت‌هایی در کشور ویتنام ، چندین نهاد دولتی، یک سفارتخانه، یک آژانس امنیت هسته‌ای و چندین گروه تجاری هدف قرار گرفتند.

تاکنون سه سرور کنترل و فرمان شناسایی شده‌اند که برای مدیریت تروجان میراژ استفاده گردیده‌اند. در ماه فوریه هم چند سرور دیگر با همین کارکرد شناسایی شده بودند.

تلاش برای شناسایی و مقابله با این سرورها ادامه دارد.
کد مطلب: 23691
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام