۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۸

نگرانی از حملات سایبری با پشتیبانی دولت‌ها

ایتنا- مظنون‌ترین کشور از نظر حمایت هکرها، چین بوده است که البته آمریکا نیز مورد بعدی بوده است.
نگرانی از حملات سایبری با پشتیبانی دولت‌ها


در بحبوحۀ حملات سایبری گسترده علیه شرکت­های آمریکایی، نتایج یک سنجش نشان داده است که نیمی از مشاغل بر این باورند که سازمان­شان می­‌تواند هدف این نوع حملات باشد. 


به گزارش ایتنا از ایسنا، بنا بر نظرسنجی از ۲۰۵ شرکت­ کنندۀ کنفرانس سال ۲۰۱۳ امنیت RSA، نیمی از صاحبان مشاغل می‌گویند که سازمان­شان هدف بالقوۀ حملات سایبری مورد حمایت دولت­هاست. این کنفرانس را شرکت انسیرکل (nCircle)، متخصص راهبردهای مدیریت عملکرد امنیتی و تهدیدات اطلاعاتی، برگزار کرده است.

علاوه بر این، نظرسنجی مذکور نشان داده است که کمتر از نیمی از پاسخگویان (۴۸ درصد) معتقد بودند که چین از توانایی­های لازم برای حملات سایبری تحت حمایت دولت برخوردار است و این در حالی است که یک سوم (۳۳ درصد) از پاسخگویان بر این اعتقاد بودند که آمریکا در این زمینه توانمند است.

بر اساس اطلاعات سایت سازمان فناوری اطلاعات، مسئول ارشد تحقیقات ان­سیرکل، تیم کینینی، در گزارشی چنین اعلام کرده است: "تعداد سازمان­هایی که اهداف بالقوۀ حملات سایبری تحت حمایت دولت­ها هستند احتمالاً بسیار بیش­تر از ۵۰ درصد است، زیرا اگر مهاجمان نتوانند به سازمانی که هدف­شان است نفوذ کنند، به سراغ شرکا و تأمین­ کنندگان خدمات آنان می­‌روند. صادقانه بگویم از این که سطح بدگمانی متخصصان امنیت اطلاعات بالا نیست تعجب کرده­‌ام. "
وی همچنین خاطرنشان کرد که برداشت عموم دربارۀ توانایی­های کشورها در حملات سایبری زاییدۀ پوشش­های اخیر رسانه­‌ای، به ویژه

گزارش­‌های مربوط به تلاش هکرهای چینی به نفوذ در بخش عظیمی از وب­سایت­های شرکت­های آمریکایی است.

او در ادامه گفت: "واقعیت این است که کشورهایی که واقعاً در زمینۀ حملات سایبری کارآمدند خبرساز نیستند، زیرا لو نمی­‌روند. به نظر
می­‌رسد که چین تعداد زیادی "سرباز" سایبری دارد اما هنوز مرجعی برای اثبات این امر نداریم."

در تحقیق طبقه­ بندی­ شدۀ اخیر که مؤسسه برآورد ضد اطلاعات آمریکا انجام داده، چین مقصر بخش عمدۀ حملات سایبری به مؤسسات آمریکایی تلقی شده است و نتیجه این بوده که متخصصان امنیت از دولت آمریکا درخواست کرده­‌اند تا سیاست­های جدی­تری برای مقابله با این حملات در پیش بگیرد. هدف گزارش مذکور که در ماه فوریه منتشر شد، معرفی تهدیدات موجود به عموم آمریکایی­‌ها بود.

به نظر می‌رسد این بی اعتمادی‌ها پس از انتشار گزارش کمیسیون مرور امنیت و اقتصاد ایالات متحده-چین در ماه نوامبر ۲۰۱۲ ایجاد شده است.

در این گزارش آمده بود که جاسوسی اقتصادی بخشی از استراتژی ملی چین است.

در گزارش دیگری که در تاریخ ۱۹ فوریه منتشر شد، شرکت مندینت (Mandiant)، که در حوزۀ واکنش به رخدادها فعال است، چنین استدلال کرده است که گروهی در ارتش آزادیبخش خلق چین، موسوم به واحد ۶۱۳۹۸، مسئول بیش از ۱۴۰ حمله­‌ای است که از سال ۲۰۰۶ به بعد ردگیری شده­‌اند.
کد مطلب: 25568
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام