۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۷
در ديدار وزير ICT ايران با وزير ارتباطات عراق تاكيد شد:

محكوميت سوء‌استفاده كشور‌هاي غربي از اينترنت

ایتنا- تقی‌پور: "بايد سوء‌استفاده از اينترنت را محكوم كنيم و آن را به مسير اصلي‌اش و در خدمت همه بشريت قرار دهيم نه اين‌كه فقط برخي از كشور‌ها از اين ابزار براي تخريب فرهنگ ملت‌ها و سوء‌استفاده از ملت‌ها استفاده كنند."


خوشبختانه امروز با پيشرفت‌هاي علمي و فناوري كه حاصل شده، امور مربوط به طراحي شبكه‌هاي ارتباطي و نرم‌افزار‌ها و امنيت فضاي اطلاعات به دست متخصصان ايراني و در داخل كشور انجام مي‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - صبح امروز با محمد توفيق علاوي - وزير ارتباطات عراق - ديدار و گفت‌وگو كردند.

تقي‌پور در اين ديدار كه در امارات كلاه‌فرنگي وزارت ارتباطات كشورمان برگزار شد، با بيان اين‌كه ملت بزرگ ايران ۳۴ سال پيش با انقلاب شكوهمند اسلامي ايران نهضت بزرگي را آفريد اظهار كرد: ما در منطقه تنها نيستيم و كشور‌هايي مثل عراق، لبنان، مصر، ليبي و يمن در اين حركت بزرگ اسلامي به اين نهضت بزرگ رسيدند و ما همه اين كشور‌ها را يك امت اسلامي و واحد مي‌دانيم و اميدواريم روز‌به‌روز اين اتحاد و وحدت بين كشور‌ها بيش‌تر شود.

وي گفت: اميدواريم سفر شما مايه توسعه همكاري در زمينه‌هاي مختلف به ويژه در زمينه‌هاي اطلاعات و ارتباطات باشد و خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران در دهه‌هاي اخير پيشرفت خوبي در عرصه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات و دولت الكترونيكي داشته كه ما همين جا اين تجربيات را به ملت بزرگ عراق تقديم و اعلام مي‌كنيم كه آماده هرگونه همكاري براي بازسازي عراق هستيم.

محمد توفيق علاوي - وزير ارتباطات عراق - هم در اين مراسم اظهار كرد: مساله مهمي كه در سفر به ايران شاهد آن بودم، پيشرفت بسياري عالي جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌ فناوري بود و در سال ۲۰۰۷ نيز به ايران سفر داشتم و از بعضي مناطق صنعتي بازديد كردم و امروز نيز شاهديم كه پيشرفت عالي در زمينه‌ ارتباطات و فناوري اطلاعات حاصل شده است.

او ادامه داد: ما به اين پيشرفت افتخار مي‌كنيم و آماده‌ استفاده از تجارب و فناوري شما در زمينه‌هاي مختلف هستيم كه اين باعث ارتباط بيش‌تر دو كشور خواهد شد.

وزير ارتباطات عراق در ادامه اظهار كرد: معتقدم ارتباطات ميان دو كشور از طريق وزارتخانه‌هاي ايران و عراق امكان‌پذير است و وزارت ارتباطات ما نيز نقش اساسي در زمينه‌ ارتباطات در همه ابعاد خواهد داشت و معتقديم مي‌توانيم پروژه‌ها و طرح‌هاي مختلفي را ميان دو كشور برنامه‌ريزي كنيم و از طريق كابل‌هاي نوري و گسترش همكاري گام‌هاي بلندي را براي ارتباط بين دو كشور برداريم.

وي گفت: اين روزها كه بحث تحريم‌ها مطرح شده، ما به عنوان كشور همسايه ايران بنا بر روابط ويژه و متمايزي كه با اين كشور داريم، به سازمان ملل اعلام كرديم كه ما را خارج از اين قطع‌نامه بدانند چون خواستار همكاري در تمامي زمينه‌ها با ايران هستيم.

رضا تقي‌پور هم در ادامه اظهار كرد: امروز متاسفانه كشور‌هاي غربي و در راس آنها آمريكا از ابزار اينترنت براي جاسوسي و مقاصد اين‌گونه استفاده مي‌كنند، قطعا ما به اتفاق شما و بقيه ملت‌هاي بزرگ و آزاد بايد اين سوء‌استفاده از اينترنت را محكوم كنيم و آن را به مسير اصلي‌اش و در خدمت همه بشريت قرار دهيم نه اين‌كه فقط برخي از كشور‌ها از اين ابزار براي تخريب فرهنگ ملت‌ها و سوء‌استفاده از ملت‌ها استفاده كنند. ما اين نهضت در زمينه اينترنت را آغاز كرديم و به اتفاق ساير ملل اين كار را پيش مي‌بريم.

تقي‌پور هم‌چنين در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر از چندين درگاه از طريق كانال‌هاي ارتباطي بحث ارتباطات و اتصالات بين ايران و عراق را داريم و با توجه به حجم مسافرت‌ها كه بين دو كشور صورت مي‌گيرد، در عرصه‌ مخابرات و هم در زمينه پستي، با توجه به ارتباطاتي كه به صورت روزانه از مسيرهاي مختلف بين پست ايران و عراق وجود دارد، يكي از بهترين همكاري‌ها در منطقه با كشور عراق داريم.

او ادامه داد: از اين منظر نه تنها مشكلي در بحث ارتباطات بين دو كشور وجود ندارد، بلكه يكي از بهترين و پيشرفته‌ترين ارتباطات را با توجه به حجم گردشگري بين دو كشور داريم.

هم‌چنين وزير ارتباطات عراق تاكيد كرد: طي چند روزي كه در ايران بودم، شاهد پيشرفت گسترده‌ ايران در زمينه ارتباطات بوديم و در شهر مشهد از برخي كارخانجات بازديد كرده و معتقدم كه ايران به صورت دقيق و ويژه‌اي در اين زمينه كار كرده و پيشرفت‌هاي عالي در زمينه‌ ارتباطات و مخابرات داشته است.

او ادامه داد: من خواستار گسترش ارتباطات بين دو كشور هستم و موانع موجود در اين مسير برداشته مي‌شود و طي روزهاي آينده به‌صورت مفصل در زمينه‌ ايجاد همكاري در زمينه فناوري خواهيم داشت.

وزير ارتباطات عراق اظهار كرد: ما در زمينه ارتباطات براي سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده‌اي برنامه‌ريزي كرديم و همچنين در برنامه داريم كه شبكه كابل نوري را به تمامي مناطق عراق برسانيم و شركت‌هاي ايراني مي‌توانند از اين طريق مشاركت داشته باشند و ما خواستار همكاري با شركت‌هاي ايراني در زمينه اينترنت هستيم و برنامه‌هايي را در زمينه پست نيز داريم.

او تاكيد كرد: در حال حاضر ۱۲ هزار كيلومتر كابل نوري داريم كه آن را به ۲۰ هزار كيلومتر خواهيم رساند و با همكاري با ديگر كشور‌ها درصدد گسترش اين ميزان هستيم.

وي گفت: در زمينه ماكروويو هم دو خط از شمال و جنوب و از شرق و غرب وجود دارد و در اين زمينه در سطح خوبي قرار داريم ولي نياز به تقويت بيش‌تر دارد و هم‌چنين برنامه‌ريزي كرديم كه آن را به كليه مناطق در عراق بسط و گسترش دهيم.
 
کد مطلب: 21535
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
نهضتی که جناب وزیر فرمودن در مقابل اقدام به تخریب فرهنگ ملت ها اغاز شده باید همون فیلترینگ گسترده و چشم بسته و کاهش سرعت دسترسی کاربر های ایرانی باید باشه.
نه عزیز من، این راهکارتون اشتباست.
شکی نیست که از اینترنت به عنوان سلاحی برای تخریب اخلاقیات و فرهنگ ملت ها و مخصوصا ایرانی ها استفاده میشه.
ولی راه مقابله با اون فیلترینگ فله ای و کاهش شدید سرعت کاربر ها نیست.
بهترین راهکار اینه که اجازه بدید کاربرای ایرانی خودشون با این تهدید و از طریق خود اینترنت مقابله کنن.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام