۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۷
وزیر ارتباطات:

توليدات صنايع داخلى در بخش فناورى اطلاعات به‌روز مى‌شود

ایتنا- تقی پور: برای ساماندهی استفاده از توان داخلی، ایجاد یک برنامه مشخص برای سال های آتی، اطلاع رسانی به تولیدکنندگان و صنعتگران و آمادگی صنایع داخلی برای تولید تجهیزات به روز، ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا تشکیل شده است.


رضا تقی پور گفت: ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا در وزارت ارتباطات به منظور ساماندهی استفاده از توان داخلی و آمادگی صنایع برای انجام سفارشات اپراتورها تشکیل شده است.

به گزارش ایتنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به تشکیل ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا اظهار داشت: مشکلی که در این حوزه وجود دارد، بحث پیشرفت سریع تجهیزات است . هر بار که اپراتوری قصد تهیه یک شبکه دارد، با یک سری تجهیزات جدید روبرو خواهد شد و به طور طبیعی تجهیزات قبلی را از رده خارج می کند.

وی افزود: ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا در وزارت ارتباطات برای ساماندهی استفاده از توان داخلی تشکیل شده است. البته در گذشته هم به شرکت‌های تابعه و اپراتورها ابلاغ شده بود از محصولاتی که در داخل تولید می‌شوند، استفاده کنند.

تقی پور تصریح کرد: برای این که دقت بیشتری در این بحث انجام شود و و یک برنامه مشخص برای سال‌های آتی داشته باشیم و به تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی اطلاع‌رسانی کنیم، ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا تشکیل شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: برای این که پیش‌بینی‌ها و به تعبیری آینده‌نگری در این حوزه صورت گیرد، این ستاد تشکیل شده تا با همفکری صنعتگران، استفاده کنندگان و صاحبان شبکه‌ها بتوانیم تجهیزات را پیش‌بینی کنیم و از قبل صنایع داخلی آمادگی لازم را در طراحی و ساخت نمونه داشته باشند تا بعد از دریافت سفارش بلافاصله برای تولید اقدام کنند.
 
کد مطلب: 21381
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام