۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۰
وزير ارتباطات

اينترنت با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات حذف نمي‌شود

ایتنا- تقی‌پور: اگر در آینده توانستیم تمام محتوای مورد نیاز را به میزبانی داخلی و در شبکه ملی اطلاعات بگذاریم، ممکن است دسترسی به اینترنت خود به خود حذف شود.


وزیر ارتباطات درباره این که آیا با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، اینترنت از حوزه ارتباطات بدون مرزی حذف می‌شود، گفت: این کار امکان‌پذیر نیست؛ اما اگر در آینده توانستیم تمام محتوای مورد نیاز را به میزبانی داخلی و در شبکه ملی اطلاعات بگذاریم، ممکن است دسترسی به اینترنت خود به خود حذف شود.

به گزارش ایتنا رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناآوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای یکپارچه از مجموع تمامی شبکه‌های موجود در بخش‌های مختلف اعم از صنعت، بازرگانی، علمی و مانند این‌هاست، اظهار کرد: البته در این بستر روش‌های دیگری برای تأمین محتوا در نظر گرفته شده است که جهت ارایه آنها به کمک بخش خصوصی نیازمندیم.

وی افزود: در حال حاضر دولت پای خود را از تمامی پروژه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کنار کشیده است و تنها شبکه‌های مادر مخابراتی را در دست دارد و آن هم به این دلیل که زیرساخت‌های اصلی همیشه دولتی هستند تا با مدیریتی مبتنی بر قوانین و حاکمیت اداره شوند و هم‌چنین باعث نوعی حمایت از بخش‌های دیگر فعال در این حوزه شود که بدون هرگونه بار مالی اضافی به چرخه ارائه خدمات ارزش افزوده وارد شوند.
 
کد مطلب: 20521
نام شما
آدرس ايميل شما


سیداحمد حق نگار
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینترنت پاک یا پاک کردن اینترنت از بیخ!!!
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
اصلا" این حرف آقای تقی پور غیرممکن هست امکان نداره نیاز به اینترنت جهانی حتی با وجود محتوا حذف بشه .اگر حرف ایشون درست بود خیلی از کشورها که سالها از این نظر از ایران جلوترند و پیشرفته تر چنین امری به وقوع می پیوست .
آريا
feedback
Netherlands
به نام خدا

اگر از حيث فني به موضوع نگاه كنيم، اين يك پيشرفت محسوب ميشه، اما مسئله اينجاست اگر چه تمام تلاش اين هست كه بتونيم امنيت و پاكي اينترنت رو فراهم كنيم اما مثلا در حوزه فيلترينگ ما شاهد مسدود شدن سايت هايي هستيم كه هيچ مشكلي با مصاديق نامبرده مجرمانه هم ندارند و به دوصورت سفارشي و يا اشتباهي فيلتر ميشن. از طرفي در حالي گزينه هاي دسترسي به حتي ايميل كه هيچ مشكلي ندارد محدود مي شود كه اگر بصورت حرفه اي سرويس دهندگان ايميل ايراني را بررسي كنيد متوجه نقض آشكار حقوق كاربران و مرور مدام فعاليت هاي آنها مي شويد با اين مثال كه يكي از شبكه هاي اجتماعي داخلي علني اذعان كرد بيشتر موارد ثبت شده در سايتش مورد بررسي قرار ميگيرد. و مسئله اينجاست كه ما واقعا از صلاحيت افرادي كه به مطالب ما دسترسي دارند آگاه نيستيم در صورتي كه اكانت هاي خارجي حداقل سرويس واقعي و نه تقلبي اس اس ال رو براي حفاظت از اطلاعات شخصي ارائه ميكنند. نهايتا كاربر ايراني اگر به دنبال فيسبوك هست به دليل كيفيت ممتاز خدماتش هست و امنيتي كه كاربر ميتونه خودش اونو كنترل كنه. اگر چه حقيقت نفوذ سلطه گران از طريق همين رابطه به اذهان مردم امري بديهي هست اما به عنوان نمونه شخص من در اين شبكه صفحه اي قرآني دارم و به نظام هم پايبند هستم، چيزي كه هيچ شبكه اجتماعي و يا تصوير برهنه اي در اينترنت نتونسته اونو تغيير بده. من فكر ميكنم با اينكه اينترنت ملي بستر مناسب فني رو ايجاد ميكنه اما با گرد شدن به تنها حضور خودش ميتونه شعار انقلابي ما رو هم شكست بده. بايد فهميد كه مردم ما كه هر 22بهمن حضور پرشوري دارند لايق احترام بيشتري هستن چون بعضي به ساده لوحي مردم ما راي دادن و تصور ميكنن تنها راه حل محدود كردن ايشان از ارتباط جهاني هست.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام